واکسیناسیون سالمندان و جانبازان در آسایشگاه کهریزک آغاز شد

فاز یک واکسیناسیون کووید ۱۹ به دنبال آغاز واکسیناسیون کادر درمان برای سالمندان و جانبازان و کارکنان آسایشگاه‌ها در روز پدر و سال روز ولادت مولای متقیان علی (ع) ساعتی پیش با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه سالمندان کهریزک آغاز شد.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی روز پنجشنبه در آسایشگاه کهریزک تهران، اظهار کرد: امروز اولین دوره واکسیناسیون سالمندان در آسایشگاه کهریزک آغاز شد و امیدواریم تا دو روز آینده واکسیناسیون کرونا در این مجموعه پایان پیدا کند و بعد سهمیه واکسن سالمندان در شهرهای دیگر توزیع شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا برای سالمندان هیچ هزینه‌ای ندارد.

ظرف هفته پیش رو با ادامه واکسیناسیون خط مقدم درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاه‌ها، تا قبل از نیمه اسفند ماه واکسیناسیون مرحله اول ۱۱۰ هزار نفر از افراد گروه هدف فاز یک انجام شده که تنها ۲ دهم درصد کل جمعیت هدفی است که تا پایان برنامه واکسیناسیون باید واکسینه شوند. همچنین واکسیناسیون دوز دوم دریافت کنندگان واکسن کرونا نیز ۱۲ اسفند طبق برنامه زمان بندی و سه هفته بعد از دریافت دوز اول انجام خواهد شد.

تلاش بر این است با محموله‌های بعدی واکسن که ظرف روزهای آتی به تدریج وارد کشور خواهد شد تا قبل از سال جدید، واکسیناسیون در گروه‌های هدف فاز یک انجام شود و با شروع سال جدید واکسیناسیون گروه‌های هدف فاز ۲ را به ترتیب اولویت مندرج در سند ملی واکسن کرونا شاهد خواهیم بود.

منبع: ایرنا
کد خبر 477531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.