دستگیری مدیران سایت‌های شرط‌بندی

دستگیری مدیران سایت‌های شرط‌بندی، کشف ۱ تن پیش ساز مواد محترقه، کشف ۷۸۵ کیلو تریاک، توقیف ۳۰ میلیارد کالای قاچاق، به دام افتادن قاتل راننده تاکسی و قاتل فراری در چنگ قانون را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قهرمان از شناسایی و دستگیری ۷۳ نفر از گردانندگان سایت‌های قمار آنلاین با گردش مالی ۷۴ میلیارد ریال در سطح استان و شهرستان‌های تابعه طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

وی افزود: با توجه به تغییر محیط فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای مختلف در جامعه و سوق یافتن عمده گردش‌های مالی این گروه به بستر اینترنت، جرایم تکامل‌یافته و سایبری نیز در حال افزایش بوده و راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی اینترنتی و قمار آنلاین نیز یکی از فعالیت‌های مجرمانه‌ای است که تحت عناوین مختلف یا شگردهای گوناگون در این بستر مشاهده می‌شود.

قهرمان ادامه داد: در همین راستا با اجرای طرح پاک‌سازی فضای مجازی، برای برخورد منسجم با سایت‌های قمار و ارائه‌دهندگان خدمات در این گونه سایت‌ها و در جهت جلوگیری از فعالیت اخلال گران نظام اقتصادی و همچنین پول‌شویی، قوانین حاکم بر جامعه، قماربازی را به هر نحو حتی در فضای مجازی را جرم و حرام دانسته است.

رئیس پلیس فتا اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح با رصد شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا استان طی ۱۱ ماهه سال جاری، تعداد ۶۴ فقره پرونده در این خصوص تشکیل و پس از جمع‌آوری مستندات دیجیتالی و بررسی حساب‌های مالی تعداد ۷۳ نفر متهم شامل ۶۲ مرد و ۱۱ زن با گردش مالی ۷۴ میلیارد ریال که به عنوان گردانندگان و مدیران سایت‌های قمار و شرط‌بندی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه فعالیت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

کشف ۱ تن پیش ساز مواد محترقه

جانشین انتظامی استان زنجان از کشف ۹۵۵ کیلوگرم پیش ساز مواد محترقه دست ساز و بیش از ۴۶ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز دیگر خبر داد.

ایرج خانی پور اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات فنی و پلیسی در جریان فعالیت ۵ نفر در تهیه و توزیع مواد محترقه و مواد پیش ساز مواد محترقه دست ساز در سطح شهرستان زنجان قرار گرفته و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران در تحقیقات خود دریافتند متهمان قصد دارند، مواد پیش ساز را در وزن‌های کوچک‌تر بسته بندی کرده و در سطح شهرستان زنجان توزیع کنند.

جانشین انتظامی استان زنجان ادامه داد: مأموران طی ۵ عملیات جداگانه و پس از هماهنگی با مقام قضائی و با رعایت موازین شرعی، قانونی و حفظ حقوق شهروندی به محل اختفای متهمان در سطح شهرستان زنجان اعزام و آنجا را مورد بازرسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: مأموران موفق شدند از منزل یکی از متهمان ۳۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنگ به همراه ترازوی دیجیتال، نایلکس‌های مخصوص ساخت نارنجک دست ساز به همراه ۲۳ هزار و ۵۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف کنند.

کشف ۷۸۵ کیلو تریاک

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۷۸۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.

محمد ملاشاهی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور از مسیر ارتفاعات منطقه مرزی دهانه سنگانی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

توقیف ۳۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور و کشف محموله ۳۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در بندر دیلم خبر داد.

ولله رضایی نژاد در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مشترک مبارزه با قاچاق کالا، مرزبانان با اشراف و تسلط اطلاعاتی مبنی بر ورود کالای قاچاق و ممنوعه از کشور همسایه به مقصد بندر دیلم بارگیری و در اسکله لنگر انداخته و در نوبت تخلیه بار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع بلافاصله در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان قرار گرفت، افزود: در همین راستا پس از هماهنگی با مراجع قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و شناور مذکور را توقیف کرده و در بررسی دقیق از شناور، ۳ دستگاه لیفتراک به همراه متعلقات کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری ۵ متهم، تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است که به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضائی شدند.

به دام افتادن قاتل راننده تاکسی

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: این فرد یک راننده تاکسی را به قتل رسانده و پس از ارتکاب جرم برای در امان ماندن از قانون به پلدختر فرار کرده بود.

علی امانی ادامه داد: قاتل پس از پیگیری و بررسی‌های لازم توسط نیروی انتظامی در مخفیگاهش دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی شهرستان معرفی شد.

وی با بیان اینکه پلیس، حافظ امنیت و جان مردم است، اضافه کرد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی برای امنیت و آرامش مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و برخورد قاطعی با مخلان امنیت و آرامش جامعه خواهد کرد.

۲ قاتل فراری در چنگ قانون افتادند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خاش عامل قتل ۲ سرنشین خودروی زانتیا در جاده نصرت آباد را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

احمد طاهری ادامه داد: این فرد جانی به دلیل اختلاف قبلی و مالی با مقتولین با همدستی فردی دیگر دست به این جنایت زده بود که در بازرسی از مخفیگاه قاتل یک قبضه سلاح کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد، تلاش برای دستگیری دیگر همدستان متهم ادامه دارد. وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی نیکشهر نیز عامل اصلی قتل مرد ۳۸ ساله نیکشهری را پس از ۱۷ روز فرار دستگیر کردند.

کد خبر 477381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.