طراحی تابلوهای شهری با کمک شهروندان در پراگ

پراگ، پایتخت و بزرگترین شهر در کشور جمهوری چک، به زودی میزبان علائم مسیریابی جدید ی خواهد بود تا تردد را برای مردم در اطراف شهر آسان کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پراگ از زیباترین شهرهای اتحادیه اروپا و حتی جهان به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. با این حال، بسیاری از گردشگران در حین بازدید از مکان‌های مختلف شهر با سردرگمی مواجه می‌شوند چرا که تابلوهای هدایت مسیر در شهر بسیار قدیمی است و یافتن مسیر را برای بیگانگان و حتی خود شهروندان سخت کرده است.

حال خبر خوش اینکه، مقامات رسمی پراگ از جایگزین کردن تابلوهای قدیمی، که نصب آن‌ها به دهه ۱۹۸۰ بر می‌گردد، با نوع جدید آن خبر داده‌اند. برنامه‌ریزان پراگ از تغییر کامل تابلوهای هدایت مسیر شهری خبر داده و اعلام کرده‌اند تابلوهایی مدرن و با طراحی منحصر به فرد سراسر خیابان‌ها و مکان‌های عمومی را در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، اطلاعات روی این سیستم‌ها بسیار گسترده‌تر از قبل خواهد بود و هیچ جای ابهامی برای مردم در یافتن مکان مورد نظر خود به جای نخواهد گذاشت.

طراحی تابلوهای شهری با کمک شهروندان در پراگ


مدیران پایتخت جمهوری چک در نظر دارند با حداکثر استفاده از اطلاعات اینترنتی تابلوهایی به سبک مدرن ایجاد و به تدریج تابلوهای قدیمی را با نوع جدید آن جایگزین کنند چرا که این اقدام‌ها هزینه زیادی برای شهر در بر خواهد داشت. در واقع، تمام تابلوهای هدایت مسیرهای شهری به یک باره تغییر پیدا نخواهد کرد و جایگزین آن‌ها در مسیرهای تردد وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و تراموا، در اولویت قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید که طراحی تابلوهای هدایت مسیر شهری را خود مردم پراگ به عهده خواهند گرفت، به این صورت که شهردار با ارائه ملزومات انواع جدید سیستم‌های اطلاع‌رسانی، از علاقمندان می‌خواهد در طراحی آن‌ها به رقابت با یکدیگر بپردازند. در نهایت، بهترین طرح برای پیاده‌سازی انتخاب خواهد شد و به مرحله اجرا در می‌آید.

طراحی تابلوهای شهری با کمک شهروندان در پراگ

کد خبر 477374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.