امکان درج قیمت ارز توسط صرافان مجاز فراهم شد

دبیرکل کانون صرافان ایرانیان گفت: با رونمایی از تابلو قیمت، صرافان مجاز از این پس بدون نگرانی از برخورد قضایی می‌توانند قیمت‌ انواع ارز را اعلام کنند.

به گزارش ایمنا، کانون صرافان ایرانیان از دو سامانه تابلو قیمت و سایت صرافان رونمایی کرد. در این مراسم دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: اعلام قیمت دغدغه‌ای است که همواره متقاضیان و عرضه‌کنندگان ارز با آن مواجه هستند برای رفع این مشکل سامانه تابلو قیمت را راه‌اندازی کردیم.

سعید مجتهدی افزود: صرافان می‌توانند قیمت‌های خود را به نرم افزار مربوطه اعلام می‌کنند و این اطلاعات، پایش و میانگین قیمت، محاسبه و در تابلو قیمت اعلام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت کشف قیمت، با رونمایی از تابلوی مربوطه، از این پس نه تنها معدل قیمت در اختیار فروشندگان و خریداران قرار می‌گیرد و اعضا بدون نگرانی از برخورد قضائی می‌توانند قیمت‌ها خود را اعلام کنند.

رئیس کانون صرافان ایرانیان با اشاره به روند تسهیل حل مشکلات قضائی، گفت: کانون صرافان آمادگی دارد برای حل مشکلات و پرونده‌های قضائی کارشناسان خود را به دستگاه‌های مربوطه معرفی کند.

احمد لواسانی در توضیح سایت صرافان گفت: هدف از راه‌اندازی سایت حمایت از نرخ‌های اعلامی، حمایت از صرافان در مراجع قضائی است، علاوه بر این سایت مزبور برای اعضای خود نیز تبلیغ می‌کند و دامنه فعالیت آن شامل صرافان سراسر کشور است.

به گزارش ایمنا، اردیبهشت ماه امسال بود که کانون صرافان ایرانیان طی اطلاعیه‌ای به صرافان مجاز اعلام کرد که صرافی‌ها در صورتی مجاز به خرید و فروش ارز هستند که قبلاً نسبت به اعلام هم‌زمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی و یا تارنمای صرافی اقدام کرده باشند.

بر اساس این اطلاعیه، پس از آن تمام صرافی‌های مجاز توانستند نرخ خرید و فروش ارزهایشان را در اپلیکیشن کانون صرافان بارگزاری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 477344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.