کاهش زمان سفر با احداث تقاطع غیرهمسطح آفتاب

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: برای آزادسازی و اجرای پروژه‌های پل آفتاب، خیابان آسمان و خیابان تابان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده تا شاهد کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، کاهش تصادفات و آلودگی هوا باشیم.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی در محدوده مناطق ۱۰ و ۱۴ و در محل تقاطع حلقه حفاظتی شهر اصفهان با اتوبان فرودگاه واقع شده است.

وی افزود: مساحت کل این پروژه در بزرگراه شهید اردستانی ۲۱۰ هزار مترمربع است که ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیر همسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع از آن مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان مساحت پل‌سازی در پروژه آفتاب را چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع (طول ۷۰ متر، عرض ۷۰ متر و ارتفاع شش متر مربع) اعلام کرد و گفت: پل آفتاب دارای یک پل سه دهانه است، دهانه وسط به عرض ۳۲ متر و دو دهانه کناری به عرض ۱۹ متر است و مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه ۱۴۲ هزار مترمربع و ۱۲۷ هزار مترمربع در منطقه ۱۰ است.

وی هدف از اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی حذف ترافیک بین شهری از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، تفکیک ترافیک وسایل نقلیه سنگین از ترافیک وسایل نقلیه سبک به داخل شهر، تأمین ترافیک ایمن، راحت و سریع در محدوده کلانشهر اصفهان است.

مظفر با اشاره به احداث خیابان‌های تابان و آسمان، ادامه داد: خیابان آسمان در ادامه بلوار فرزانگان از خیابان بعثت تا خیابان آیت الله غفاری به طول دو هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۳۶ متر است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه از خیابان آیت الله غفاری تا اتصال به رینگ چهارم در منطقه ۱۴ نیز دارای دو هزار و ۲۰۰ متر طول است، گفت: همچنین خیابان تابان، مسیر اتصال به رینگ چهارم را شامل می‌شود که دارای ۹۰۰ متر طول و ۷۶ تا ۳۶ متر عرض است.

وی زمان اجرای این طرح‌ها را ۱۵ ماه از مدت آغاز پروژه دانست و گفت: برای آزادسازی و اجرای پروژه‌های پل آفتاب، خیابان آسمان و خیابان تابان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مظفر تاکید کرد: هر سه پروژه در سال ۹۷ آغاز شد و در سال ۹۸ در اختیار شهروندان قرار گرفت و به زودی با حضور مسئولان به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: با ساخت سه پروژه پل آفتاب، خیابان‌های تابان و آسمان زمان سفر به خصوص برای خودروهای سنگین تا ۱۰ دقیقه کاهش مواجه خواهد بود که تأثیر چشمگیری در کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا دارد.

کد خبر 477317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.