تدوین آیین‌نامه احداث پارک‌های تخصصی علمی تحقیقاتی اصفهان

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: موضوع احداث پارک‌های تخصصی را از سال گذشته مطرح کردیم و اخیراً نیز آئین‌نامه‌های مربوط به آنها توسط هیئت رئیسه تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد دخیل علیان پیش از ظهر امروز _چهارشنبه ۶ اسفند، در مراسم تقدیر از واحدهای فناور برتر در ارزیابی سالانه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: هر سال برای تقدیر از شرکت‌های فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مراسمی برگزار می‌کنیم، اما مراسم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تشریفات کمتر و در مدت زمان کوتاه‌تری برگزار شد.

وی ادامه داد: ارزیابی واحدهای فناور برتر پروسه‌ای زمان‌بر و جامع است و شرکت‌ها در چهار بخش منابع انسانی و ساختار سازمانی، دستاوردهای فناورانه و تلاش برای تجاری و اقتصادی کردن فناوری‌های شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و همچنین ارتباط شرکت‌ها با یکدیگر و شبکه‌سازی ارزیابی می‌شوند؛ البته بعضی شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تعامل با یکدیگر و شبکه‌سازی قوی عمل نکرده‌اند و باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: برای ساختارمند کردن این تعامل، موضوع احداث پارک‌های تخصصی را از سال گذشته مطرح کردیم و اخیراً نیز آئین‌نامه‌های مربوط به آنها توسط هیئت رئیسه تصویب شده است. امیدواریم سال آینده با ساختاری جدید بتوانیم بحث هم‌افزایی و شبکه‌سازی شرکت‌ها را پیش ببریم.

وی در خصوص ارزیابی شرکت‌های فناور برتر، تصریح کرد: ارزیابی واحدهای فناور شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و پارک‌های علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دو ماه انجام می‌شود که این ارزیابی امسال به صورت مجازی انجام شد.

دخیل علیان اظهار کرد: شرکت‌های فناور در مرکز رشد را در سه دسته شامل شرکت‌هایی که کمتر از یک سال، بین یک تا دو سال و بیش از دو سال در مرکز رشد مستقر بودند ارزیابی کرده‌ایم.

وی با اشاره به ارزیابی واحدهای فناور برتر مستقر در پارک علم و فناوری، اضافه کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری را بر اساس تقسیم‌بندی شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ ارزیابی می‌کنیم؛ البته این ارزیابی یک تقسیم بندی داخلی در شهرک است و بین‌المللی نیست، زیرا اگر بخواهیم شرکت‌های فناور شهرک را در تقسیم‌بندی بین‌المللی ارزیابی کنیم اکثر شرکت‌ها کوچک هستند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: از بین شرکت‌هایی که واحد تحقیق و توسعه (R&D) آن‌ها در شهرک مستقر است نیز یک واحد را انتخاب کرده‌ایم.

کد خبر 477294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.