شناسایی ۳ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان از وجود سه مورد ابتلای کرونا انگلیسی مشکوک نزدیک به قطعی در استان اصفهان خبر داد و گفت: تست اولیه این بیماران مثبت بود، ویروس کرونا در حال جهش است و این جهش‌ها خصوصیاتی را به ویروس اضافه می‌کند که ممکن است ویروس را خطرناک‌تر کند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وجود موارد ابتلاء به کرونا جهش یافته انگلیسی در استان اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان ۳ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی شناسایی شدند که تست اولیه آن‌ها مثبت اعلام شد که در این موارد مطمئناً تست دوم هم مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: تست‌های انجام شده احتمال با درصد بالای، ابتلای مرد مسن و همسر وی و یک کودک به کرونا انگلیسی را در استان اصفهان نشان می‌دهد و برای اطمینان بیشتر نمونه برای تست دوم آن‌ها به تهران ارسال شده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: هنوز جواب تست بیماران مشکوک به کرونای انگلیسی از انستیتو پاستور به اصفهان ارسال نشده است و منتظر جواب تست‌ها هستیم، اما وجود کرونای انگلیسی در استان اصفهان دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به وجود جهش‌های دیگر کرونا ویروس از جمله برزیلی و آفریقایی، تصریح کرد: ویروس کرونا در حال جهش است و این جهش‌ها خصوصیاتی را به ویروس اضافه می‌کند و ممکن است ویروس را خطرناک‌تر کند و قدرت سرایت، ابتلاء و کشندگی آن را افزایش دهد و یا حتی موجب ضعیف شدن ویروس شود، در حال حاضر جهش‌ها باعث خطرناک‌تر شدن بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

فدایی گفت: احتمالاً جهش‌های دیگری علاوه بر جهش انگلیسی وجود دارد که حتی ممکن است هنوز شناسایی نیز نشده باشند، جهش‌ها بر مردم ملت‌های مختلف و نژادهای مختلف تأثیرات متفاوتی دارد.

کد خبر 477226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.