کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء در رفسنجان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان اقدامات این سازمان را در ۱۰ ماه اخیر با محوریت پروژه‌های شاخص شهری برشمرد و گفت: در این مدت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء در شهر کاشت شده است.

به گزارش ایمنا، رضا رجبی در این باره اظهار کرد: به همت نیروهای سازمان سیما؛ منظر و فضای سبز شهرداری اقدامات قابل توجهی جهت بهبود، نگهداری و افزایش سرانه فضای سبز در تمامی نقاط شهر صورت گرفته است.

وی افزود: در ۱۰ ماه اخیر، بخشی از روند اجرایی سازمان در زمینه کاشت نشاء با گونه‌های گوناگون در بلوارها و بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای و دیگر نقاط عمومی و در راستای ایجاد نمای بصری و ایجاد محیطی با نشاط در حاشیه معابر، به صورت روزانه کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بوته صورت گرفته است.

رجبی تصریح کرد: هرس بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع اصله و بوته؛ چمن کاری به میزان ۶۵۰ مترمربع؛ غرس بیش از ۱۶ هزار اصله از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت مذکور بوده است.

وی با اشاره به فضای سبز پارک‌ها و معابر سطح شهر و تأکید بر ضرورت صیانت شهروندان از فضاهای سبز شهری، عنوان کرد: استفاده از مشارکت مردمی به عنوان یک نیاز و ضرورت در نگهداری از فضاهای سبز همیشه مطرح بوده و شهروندان باید با همیاری، فضای سبز موجود را به صورت طبیعی و زنده نگه دارند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای توسعه فضای سبز، درختکاری و حفاظت و حراست از فضاهای سبز شهری، افزود: کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و جذب گرد و غبار از جمله پیامدهای توسعه فضای سبز شهری است که وظیفه ما را در گسترش این گونه فضاها دو چندان می‌کند.

وی با یادآوری نقش و ضرورت ایجاد بوستان‌ها و پارک‌های محلی، گفت: به منظور ارتقا و توسعه فضاهای سبز در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از بوستان و پارک‌های محله‌ای جدیدی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 477119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.