طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز فلات ایران بررسی شد

طرح ملی نمک زدایی آب دریا و انتقال آب از خلیج فارس به مرکز فلات ایران برای استان های کرمان، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و مقامات دستگاه های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، در این جلسه که روز سه شنبه برگزار شد، گزارش وزارت خانه‌های نیرو، صمت و سازمان‌های حفاظت از محیط زیست و برنامه و بودجه در خصوص مسائل مرتبط با انتقال آب از خلیج فارس به مرکز فلات ایران مطرح و درباره چگونگی حل و فصل برخی مسائل، بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر اساس این تصمیمات، مسیر انتقال آب، تأمین منابع مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمان‌بندی اجرای طرح مشخص و مقرر شد به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت بسیار بالای مدیریت پایدار منابع آب به عنوان یک موضوع راهبردی و حساس در کشور، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود بر مدیریت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و از جمله تأمین و مدیریت آب تأکید و اهتمام داشته است.

روحانی افزود: از این نظر در زمینه تأمین آب مورد نیاز برای شرب و صنعت کشور از منابع مختلف مطالعات و بررسی‌های لازم انجام و تلاش شده است در این خصوص با لحاظ الزامات و اقتضائات زیست محیطی از منابعی چون خلیج فارس تأمین شود.

وی با حساسیت و تأکید بر اهمیت ویژه هماهنگی میان دستگاه‌ها در اجرای این طرح بزرگ ملی و ماندگار گفت: توسعه کشور در گرو مدیریت پایدار منابع مختلف است.

رئیس جمهور، وزارت خانه‌های نیرو و صمت و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط را موظف کرد با استفاده از تجارب به دست آمده در سال‌های اخیر به ویژه دستاوردهای مؤثر دولت تدبیر و امید در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع آبی کشور، با هماهنگی و در چارچوب سیاست تصویب شده و برنامه ریزی‌های واحد، اقدام کنند.

کد خبر 477072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.