شناسایی ۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در اصفهان/ موج شدید کرونا در اواخر اسفند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی دو بیمار مشکوک مبتلا به کرونای انگلیسی در استان اصفهان خبر داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در اصفهان دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شدند که تست اولیه آنها مثبت اعلام شد.

وی افزود: نتایج تست‌های انجام شده در اصفهان حاکی از ابتلای یک مرد ۷۰ ساله از شهرستان فلاورجان و کودکی ۹ ساله در شهر اصفهان بوده است که برای اطمینان بیشتر نمونه برای تست دوم آنها به تهران ارسال شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت همه شهرهای استان زرد است اما با شرایط جدید و عادی انگاری‌های موجود ممکن است این وضعیت به سمت وخیم شدن تغییر یابد.

نجیمی اظهار کرد: تعداد بستری‌های بیمارستانی در استان اصفهان ۴۰۰ بیمار است و هنوز تغییر قابل توجهی اتفاق نیفتاده اما در موج جدیدی که ممکن است در دو هفته آینده با آن مواجه شویم احتمال افزایش تعداد بستری‌های بیمارستانی استان وجود دارد.

وی در هشدار به شهروندان گفت: در این ایام اگر دستورات بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت نشود قطعاً با پیک شدید بیماری در اواخر اسفند و اوایل فروردین مواجه خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند واکسیناسیون کادر درمان، تصریح کرد: واکسیناسیون در حال انجام است و در مرحله دوم حدود ۶ هزار دوز واکسن وارد اصفهان شده است و تا پایان سال واکسیناسیون کادر درمان ادامه دارد.

کد خبر 477063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.