۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
زیباسازی ارتفاعات خلخال

شهردار خلخال گفت: با اجرا و تکمیل پروژه زیباسازی ارتفاعات مشرف به شهر و ایجاد راه دسترسی به کوه‌ گونی دسترسی به این منطقه زیبا در بلندای این کوه تسهیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرهاد خوگر در این باره اظهار کرد: عملیات اجرایی ایجاد راه دسترسی به بلندای کوه گونی در ضلع شمال شرقی خلخال با استفاده از ماشین‌آلات راه‌سازی شهرداری آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه گردشگری و رفاهی خلخال با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری پایدار در منطقه و نیز ایجاد جاده سلامت و مسیر پیاده‌روی در مسیر تپه گونی در بلندترین کوه مشرف به این شهر اجرا خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های طبیعی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری با تأمین اعتبار از محل اعتبارات بازآفرینی پایدار شهری را از دیگر اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: با توجه به پیگیری مستمر مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی خلخال در خصوص پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری، نسبت به جذب ۱۱ میلیارد ریال اعتبار منظور شده برای این طرح از جمله هفت میلیارد ریال برای تملک املاک و اراضی در اختیار اشخاص و چهار میلیارد ریال نیز برای اجرای کف‌سازی بازار ابوذر غفاری اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ساخت پردیس سینمایی بعد از رفع مشکل سند مالکیت زمین محل احداث این طرح با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی آغاز می‌شود، افزود: احداث سینما از جمله خواسته به حق شهروندان خلخال است که از سال گذشته اقدامات مشترکی برای تحقق این خواسته از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری خلخال صورت گرفته و با تأمین زمین از سوی شهرداری و تخصیص اعتبار از سوی این وزارتخانه احداث خواهد شد.

خوگر با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری ادامه داد: با آغاز عملیات اجرایی ایجاد راه دسترسی به منطقه گونی شهر شاهد آغاز این طرح عمرانی هستیم.

شهردار خلخال گفت: مطالعه طرح جامع بهبود عبور و مرور شهری خلخال نیز با پیگیری‌های زیاد و همکاری مجموعه شورای ترافیک شهرستان خلخال و زحمات سازمان حمل و نقل همگانی در شورای ترافیک استان اردبیل نیز تصویب شده و این طرح‌ها نیز به مرور باید اجرایی شود.

خوگر خاطرنشان کرد: برای رفع معضل سد معابر شهری به همراه شهرداری خلخال نسبت به صدور ۱۲۰ مورد اخطاریه و جمع‌آوری دست فروشان از معابر اصلی به تعداد ۴۵ مورد و پلمب یک مورد و همچنین جمع‌آوری وسایل مازاد از جلوی مغازه‌ها اقدام شد.

وی اضافه کرد: در مورد زمین‌های بلاتکلیف داخل شهر نیز شهرداری نسبت به صدور اخطاریه برای املاک واقع در اطراف میدان شهید باکری، خیابان ۲۲ بهمن و تعدادی از املاک بلاتکلیف و ایجاد حصار در ملکی واقع در خیابان ولیعصر (عج) اقدام کرده که در صورت مراجعه نکردن صاحبان املاک به شهرداری و تعیین تکلیف این املاک که محل انجام جرم‌های مختلف است، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 476990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.