وزیر بهداشت از کارکنان بهشت زهرا عذرخواهی کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم عذرخواهی وزیر بهداشت از کارکنان بهشت زهرا تاکید کرد و خواستار اولویت قرار دادن تطهیر کنندگان بهشت زهرا برای واکسیناسیون شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم امینی، در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر که ریاست آن را بر عهده داشت، با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر بهداشت گفت: پیش از ورود به بحث سایر موضوعات جا دارد به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه مدیریت شهری و پرسنل بهشت زهرا (س)، مراتب گلایه و ابراز ناخرسندی خود را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گلایه همکارانمان در سازمان بهشت زهرا به‌ویژه نیروهای معزز و گرانقدر بخش تطهیر این سازمان شد، ابراز کنم.

وی افزود: افراد شاغل در بخش تطهیر بهشت زهرا و آرامستان‌های سراسر کشور در یک سال اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی و در نهایت گمنامی با کمترین امکانات ممکن و علی‌رغم تمامی مخاطرات ممکن ضمن رعایت مسائل شرعی و دینی اجازه ندادند حتی لحظه‌ای امور مرتبط با کفن و دفن اموات بر زمین بماند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: این خدمات در حالی به بهترین شکل انجام شد که در سایر کشورهای اسلامی و غیراسلامی با کندن گورهای دسته جمعی و بدون رعایت آداب دینی فوت شدگان ناشی از کرونا را دفن می‌کردند.

وی افزود: حال پس از یک سال و در شرایطی که انتظار به‌حق این عزیزان از وزیر بهداشت اعلام خبر خوش در اولویت قراردادن شاغلان بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا برای دریافت واکسن ضدکرونا بود، این سخنان همچون آب سردی بر پیکر این نیروهای زحمتکش و باعث رنجش خاطر ایشان شد.

امینی ادامه داد: امیدوارم وزیر ضمن عذرخواهی از سخنان خود که نه در شأن همکاران بهشت زهرایی و نه در شأن کادر درمان بود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران که روزانه و در برخی روزها به‌صورت سه شیفت و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند، انجام دهد.

اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت نشوید

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هفته وکیل مدافع گفت: استقلال نهاد مدنی و دیرپای کانون وکلا یادگار ماندگار زنده‌یاد دکتر محمد مصدق و از لوازم و الزامات دادرسی منصفانه در نظام قضائی است. علی‌رغم قدمت و اهمیت فراوان استقلال نهاد وکالت و اینکه ضرر استقلال نداشتن این نهاد مدنی در نهایت متوجه همه شهروندان و اهالی جامعه فارغ از شغل و سمت و جایگاه اجتماعی می‌شود، در سال‌های اخیر شاهد تضعیف همه‌جانبه این نهاد به‌بهانه‌های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم مجلس و شورای نگهبان اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت به‌ بهانه نظارت نشوند تا با دستاویز نظارت بیشتر که البته نظارت لازمه تداوم صحت عملکرد هر نهادی است، استقلال وکیل و کانون وکلا و در نتیجه حق دفاع شهروندان که ریشه در اصل سی و پنجم قانون اساسی دارد لطمه نبیند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا افزود: وکلای دادگستری در سراسر کشور سالیانه صدها هزار مشاوره و ده‌ها هزار وکالت رایگان به شهروندان کمتر برخوردار اقتصادی ارائه می‌دهند و اداره معاضدت کانون‌های وکلا در همه ایام سال حتی در شرایط سخت کرونایی خدمات رایگان حقوقی و وکالتی به شهروندان ارائه می‌دهد که متأسفانه افکار عمومی چندان که باید از این خدمات اطلاع ندارند.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی دشوارِ بخش قابل توجهی از جامعه و در راستای دسترسی هرچه بهتر و بیشتر شهروندان به خدمات حقوقی و تحقق دسترسی به وکیل و دادرسی منصفانه جا دارد که این خدمات رایگان که بخشی از حقوق شهروندی هستند هرچه بهتر و بیشتر از طرق مختلف من جمله بیلبوردهای شهری به جامعه معرفی شود.

امینی در پایان با انتقاد از سخنان اخیر رئیس شورای عالی استان‌ها درباره شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: بی‌حرمتی و بی احترامی به منتخبین شهروندان، در حقیقت بی‌حرمتی به رأی میلیونی شهروندان تهرانی به اعضای شورای شهر تهران است. امیدوار هستیم با حرف‌های نسنجیده و سخنانی که در شأن و جایگاه افرادی که به طرق مختلف جایگاهی را به دست آورده‌اند، اسباب نارضایتی شهروندان و منتخبان ایشان را فراهم نکنیم.

کد خبر 476976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.