پیش بینی بورس امروز ۵ اسفند + اخبار لحظه‌ای

بازار امروز همچنان درگیر هیجانات خروج احتمالی ایران از برجام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۵ اسفندماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: اخبار مهمی که می‌توانند بر بازار فردا تأثیر گذار باشند آن است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی گفته است که ما هفته گذشته نیز اعلام کردیم که آماده‌ایم تا در چارچوب ۱+۵ با ایرانی‌ها دیدار کنیم؛ آماده‌ایم پیشنهادی که مدتی است مطرح کرده‌ایم و روی میز قرار دارد را جلو ببریم؛ پیشنهادی که رئیس جمهور بایدن قبل از شروع به کار این دولت مطرح کرد. اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای بازگردد، ایالات متحده نیز همین کار را انجام خواهد داد. سپس ما از برجام به عنوان مبنایی برای یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر استفاده خواهیم کرد و مذاکراتی در رابطه با سایر موارد نگران‌کننده از جمله برنامه موشک‌های بالستیک ایران خواهیم داشت.

خبر مهم دیگر آن است که در نشست بعد از ظهر دوشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی و دومین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، در تبصره یک بند «ب» الحاقی ۳، نمایندگان مصوب کردند که به منظور اجرای ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۵ دی ماه ۱۳۸۸، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر ۳۰ درصد تعیین شود.

همچنین بر اساس این مصوبه، واحدهای سیمانی برابر ۱۰ درصد و سایر صنایع (به غیر از نیروگاه) برابر ۱۰ درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی که براساس جز (۴) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تعیین می‌شود، خواهد بود؛ منابع حاصل از افزایش این بند به ردیف (۳) منابع دریافتی اضافه می‌شود.

بازار فردا همچنان درگیر هیجانات خروج ایران از برجام خواهد بود که در روز سه شنبه اتفاق خواهد افتاد، حجم معاملات و ارزش معاملات به شدت کاسته شده است زیرا سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند در فضایی سرمایه گذاری کنند که برایشان واضح و روشن باشد؛ لذا بر اساس خبرهای سیاسی بسیار زیادی که با سرعت بالایی دارد مخابره می‌شود ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس نیز افزایش میاید لذا پیش بینی می‌شود بازار فردا نیز یک بازار پرنوسان و به سمت منفی باشد.

کد خبر 476930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.