انتقاد رئیس شورا از شهردار خرم‌آباد

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: با وجودی که شورای شهر بارها و بارها تذکرات لازم را در زمینه‌های مختلف به مدیریت شهری داده است ولی با یک بارش باران شاهد یک اتفاق بزرگ در سطح شهر و زجر کشیدن مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم کوشکی در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر خرم‌آباد که با موضوع بررسی مشکلات مربوط به بارندگی‌های اخیر و آبگرفتگی‌های معابر برگزار شد، گفت: اولویت شورای پنجم در اجرای کارهای عمرانی ساماندهی دفع آب‌های سطحی بوده و هست؛ هرچند بارها جلسات شورا به این موضوع اختصاص داده شده است اما متأسفانه به واسطه اتفاقات تلخی که به دلیل بارش باران و سیل چند روز اخیر در سطح شهر افتاد، ناگزیر به برگزاری این جلسه شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه آسفالت یک خط در میان کوچه‌ها در شهر به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شده است، گفت: «اکنون هر کوچه‌ای که آسفالت می‌شود، مردم می‌گویند حتماً فلان عضو شورای شهر که قرار است برای شورای بعد هم کاندیدا بشود، در حال تبلیغ است، بعد کوچه بغل دستی‌اش آسفالت نمی‌شود، چون بی کس هستند. هرکس برای خودش یک تصمیم می‌گیرد! آن عضو شورایی که ارتباطش با مدیران شهرداری مناسب و حسنه است، می‌تواند آسفالت را به محله‌هایی که دوست دارد ببرد؛ در صورتی که اگر برنامه مدیریت شهری مناسب باشد، با برنامه‌ریزی روند آسفالت تمامی معابر شهر مشخص خواهد شد.»

کوشکی با اشاره به مغایرت طرح تفصیلی شهر خرم‌آباد با کاربری‌ها اظهار کرد: روزانه حدود ۴۰ نفر مراجعه‌ کننده داریم که طرح تفصیلی با کاربری‌ها کاملاً مغایرت دارد، مراجعه‌ کننده بسیاری داریم که فضای سبز تبدیل به مسکونی و مسکونی تبدیل به فضای سبز شده است برخی از شهروندان سال گذشته مجوز ساخت گرفته‌اند، اما امسال همان مجوز محور عمومی یا فضای سبز شده که این کاملاً نگران‌ کننده است. طرح تفصیلی یک طرح جامع و فراگیر است که با توجه به شرایط و موقعیت شهر و مردم تهیه شده است.

وی با بیان این که وظیفه شورا اجرا نیست، بلکه یادآوری، تذکر و اطلاع رسانی مصوبات است تا مدیریت شهری در صدد رفع مشکلات برآید و فراتر از آن قبل از این که شورای شهر و مردم مشکلات رو ببینند خودشان پیش بینی و برنامه‌ریزی کنند تا سال‌های آتی مشکلات را برطرف کنند، افزود: متأسفانه با وجودی که اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بارها و بارها تذکرات لازم را در زمینه‌های مختلف به مدیریت شهری داده است ولی با یک بارش باران ما شاهد یک اتفاق بزرگ در سطح شهر و زجر کشیدن مردم هستیم.

نظارت کجاست؟

وی با انتقاد از شهردار خرم‌آباد به دلیل حضور نیافتن در جلسات شورا خطاب به وی و معاونانش گفت: می‌دانیم شهرداری‌ها مشکل دارند ولی ظرفیت شهر خرم‌آباد بسیار بالاست و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و شایسته در آمدهای کلان کسب کنیم؛ هرچند در این جلسات یادآوری شده که مسائل و مشکلات رفع شود، اما متأسفانه مشکلات هنوز پابرجاست.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: کلنگ زنی سکوی استقبال از ورزشکاران دانشجو، بعد از گذشت چهار ماه، گلایه امام جمعه از مدیریت شهری، آسفالت شهر خرم‌آباد، فروش آهن آلات فضای سبز، دفع آب‌های سطحی، راه اندازی نهضت برای نظافت شهر و نهضت آسفالت، تکمیل نشدن طرح سراب شهوا از جمله مواردی هستند که با وجود تذکرات و جلسات فراوان در خصوص آنها هنوز اقدامی نشده است این در حالی است که اگر برنامه مدیریت شهری درست باشد مشکلات رفع خواهد شد.

کوشکی گفت: مشکلات زیادی داریم که از گذشته به ارث مانده است ولی هم اکنون مشکلات فراتر از آن چیزی است که انتظار داریم. تأخیر در حقوق کارکنان فضای سبز و تنظیف، گزارش عملکرد شهرداران به صورت مکتوب و ارائه به شورا، اولویت آسفالت روی معابر و کوچه‌های خاکی شهر، ارائه گزارش درآمدهای شهرداری طی ۶ ماه گذشته، اینها نیز از مواردی هستند که در خصوص اجرای آنها چیزی ندیده‌ایم.

کد خبر 476759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.