اصفهان از کانون‌های تولید فرش‌های دست‌باف است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اصفهان متعلق به همه ایران و جهان است، این هنر صنعت در اصفهان عالی درخشیده، فرش اصفهان با نقش و نگار و کیفیتی که دارد، دارای جایگاه ویژه در بین فرش‌های ایرانی است.

فرح‌ناز رافع ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه فرش دست‌باف اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: اولین نمایشگاهی است که پس از شیوع ویروس کرونا در آن حضور پیدا می‌کنم. برندهای بسیار معروفی در این نمایشگاه حضور دارند و نمایشگاه از کیفیت خوبی برخوردار است. نمایشگاه در حد بسیار بالایی در حال اجرا است و امیدوارم این نمایشگاه علاوه بر معرفی برندها، به مزیت‌های فرش دست‌باف نسبت به سایر دیگر کف پوش‌ها نیز مطرح شود تا علاوه بر صادرات، فروش داخل هم توسعه یابد و مردم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای که ارزش افزوده برای یک خانه دارد، به آن نگاه کنند.

وی ادامه داد: بعضاً می‌بینیم فرش‌های دست‌باف هم قیمت فرش ماشینی است، اما با مزیت و ارزش بسیار بیشتر. فرش دستباف پس از چند سال به عنوان یک کالای ارزشی مطرح می‌شود، اما فرش ماشینی به این شکل نیست. امیدواریم مردم ما فرش دست‌باف را بشناسند و تصور نکنند که دست یافتنی نیست، این فرش‌ها در قیمت‌های متفاوتی وجود دارد و مردم می‌توانند آن را خریداری کنند. همه فرش‌های دست‌باف گران قیمت نیستند و فرش‌های تجاری بافته می‌شود که با تسهیلات برخی بانک‌ها می‌توانند به خرید از حمایت از این کالای ایرانی بپردازند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران درباره ظرفیت فرش دست‌باف در اصفهان، خاطرنشان کرد: اصفهان متعلق به همه ایران و جهان است، این هنر صنعت در اصفهان عالی درخشیده، فرش اصفهان با نقش و نگار و کیفیتی که دارد، دارای جایگاه ویژه در بین فرش‌های ایرانی است. قشر جوان و هنرمند ما باید به این هنر صنعت روی آورد و فعالیت کنند.

رافع افزود: در این نمایشگاه نقش جوانان را کم رنگ دیدم، در استان‌های دیگر بستری آماده شده تا جوانان بیشتری به این هنر صنعت روی آورد. امیدوارم در سال‌های آینده جوانان بیشتری در نمایشگاه فرش دست‌باف ببینم.

به گزارش ایمنا، بیست و سومین نمایشگاه فرش دست‌باف اصفهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی روزهای سوم تا هشتم اسفندماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت برپا است.

کد خبر 476568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.