کارآوا؛ جشنواره‌ای برای آواهایی در حال فراموشی

سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان جشنواره «کارآوا» را با تمرکز بر حوزه میراث ناملموس برگزار خواهد کرد.

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان درباره جشنواره «کارآوا» به خبرنگار ایمنا گفت: تمرکز این جشنواره بر حوزه میراث ناملموس است، میراثی گرانبها که در گوشه گوشه شهر و کشور ما به شکل‌های مختلف وجود دارد و برخی از آنها در حال فراموشی هستند. کارآوا در حقیقت آواها و ترانه‌های مشاغل مختلفی است که در طول کار زمزمه می‌شود و یا ملودی آنها بر زبان افراد جاری می‌شود.

وی ادامه داد: کارآوا جشنواره‌ای در سطح ملی است که در حوزه‌های مختلف مثل ترانه‌ها، فیلم، متن و هر آن چیزی که بتواند مفاهیم آوای کار را منتقل کند برگزار می‌شود. فراخوان آن آماده و ارسال شده و برگزاری جشنواره به اردیبهشت امسال موکول شده است.

رشیدی با تاکید بر لزوم حفظ میراث ناملموس با اشاره به اهداف جشنواره افزود: کارآوا به نوعی، بخشی از فرهنگ و خرده فرهنگ‌های کهن و ریشه داری را که در سرزمین ما وجود دارد را یادآور می‌شود. هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که به اهمیت خرده فرهنگ‌ها و میراث ناملموس بیشتر توجه بشود، چرا که بخشی از آنها در حال فراموشی است و نهایتاً در پایان جشنواره، این آثار در کتابی که منتشر خواهد شد، ثبت می‌شود تا به یادگار بماند. در تلاش هستیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بخشی از میراث ناملموس در حال فراموش شدن را بازیابی کنیم و برخی از آنها توسط هنرمندان مختلف باز تولید شود.

وی پیرامون چگونگی شرکت کردن افراد در این جشنواره اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا بیستم اسفندماه خواهد بود و برگزاری جشنواره کارآوا در هفته اصفهان در اردیبهشت خواهد بود. محورهای اصلی جشنواره در سه بخش موسیقی، فیلم و متن و نوشتار است. همه افراد که به نوعی با آواها و ترانه‌های کار درگیر هستند یا با آن برخورد کرده‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کارآوا؛ جشنواره‌ای برای آواهایی در حال فراموشی

کد خبر 476550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.