مترو کرج روی ریل بهره‌برداری قرار گرفت

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج از بهره‌برداری قطار شهری کرج در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

محمدحسین خلیلی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیشرفت قطار شهری کرج، اظهار کرد: شورای شهر توجه خود را بر تکمیل دو ایستگاه k , f ( ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی) متمرکز کرده که بلافاصله بعد از بهره‌برداری آن، اجرای فاز دوم خط دو را آغاز خواهد کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج تصریح کرد: کلنگ اجرای پروژه قطار شهری کرج از سال ۱۳۸۵ بر زمین زده شده و در طول ۱۴ سال اخیر به دلایل مختلف پیشرفتی نکرده است ولی از دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است بطوری که مردم بزودی شاهد راه‌اندازی آن خواهند بود.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه در خط ۲ قطار شهری کرج کار ریل‌گذاری حدفاصل ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا جهانشهر کرج عملیاتی شده است، افزود: این دو ایستگاه تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه فنی قطار شهری یادآور شد: احداث متروی کرج یکی از دغدغه‌های مهم شورای پنجم است که فاز نخست قطار شهری (ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی) ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از ۱۳ درصد باقی مانده نیز هفت درصد مربوط به خرید تجهیزات است که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال این کار تکمیل شده و خط اول راه اندازی می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با بیان اینکه مهم‌ترین تجهیزات مترو خریداری شده است، گفت: اعتبار راه‌اندازی قطار شهری کرج به صورت مشارکتی توسط شهرداری و دولت تأمین شده است و میزان پیشرفت احداث این دو ایستگاه بیش از ۹۰ درصد است که البته برخی حوادث پیش‌بینی‌نشده باعث کند شدن روند پیشرفت پروژه شد.

کد خبر 476508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.