افزایش جمعیت در شهر قنوات نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها است

شهردار شهر قنوات گفت: زیرساخت‌های افزایش جمعیت در این شهر باید تکمیل شود، هزینه سربار جمعیت به قنوات فقط روی دوش مردم این شهر است و تاکنون شاهد حمایت‌های لازم برای تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز نبوده‌ایم.

به گزارش ایمنا، رضا شکاری در این باره اظهار کرد: از مسئولان استان درخواست داریم به خاطر سرریز جمعیتی قم به شهر قنوات نسبت به تکمیل زیرساخت‌های اولیه این شهر مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری قنوات با افزایش به یکباره جمعیت غافل‌گیر شده و به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی در هسته مرکزی شهر، تمایل مردم برای سکونت در شهر قنوات طی سال‌های اخیر به صورت فزاینده‌ای بیشتر شده است.

شهردار قنوات قم با اشاره به معضل ساخت و سازهای غیراصولی در این شهر، اضافه کرد: با مصوبه شورای شهر قنوات از افراد محروم در احداث ساختمان به شروط رعایت اصول ایمنی هزینه‌ای برای صدور پروانه دریافت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری قنوات سال ۹۸ از نظر عملکردی بالاترین امتیاز را در بین شهرهای تابع استان کسب کرده است، ادامه داد: اولویت اول شهرداری قنوات در سال ۱۴۰۰ با طرح‌های مطالعاتی و دانش محور در برنامه ریزی‌های شهری و اجرای طرح‌های عمرانی خواهد بود.

شکاری گفت: مدیریت آب‌های سطحی یکی از اقدامات موفق شهرداری قنوات طی یک سال گذشته بوده و به صورتی که در بارندگی‌های سال جاری حتی شاهد یک مورد آب گرفتگی در معابر و خیابان‌های این شهر نبودیم و تمام آب‌های سطحی به قنات‌های قدیمی و سفره‌های زیرزمینی هدایت شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعریض و آزادسازی بخشی از بلوار ولی عصر (عج) اقدام مهم شهرداری قنوات طی ماه‌های اخیر است و آزادسازی این بلوار یک مطالبه ۲۰ ساله در بین مردم این شهر بود که با آزادسازی بخشی از پلاک‌های مجاور عرض این بلوار از ۱۵ متر به ۳۰ متر افزایش پیدا کرده است.

شهردار قنوات ادامه داد: در سال جاری شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی و خرید پلاک‌های مجاور این بلوار هزینه شده‌است و حدود ۲ هزار و ۱۲۰ متر زمین از مالکان خریداری و به راه دسترسی تبدیل شده‌است.

وی تصریح کرد: آماده سازی معابر فرعی قنوات به خاطر افزایش به یکباره جمعیت، اجرای ۶۰ هزار متر مکعب عملیات خاک‌ریزی، هشت هزار متر مربع جدول گذاری در معابر فرعی، توزیع ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت و عملیات زیرسازی و احداث ۲۳ هزار متر بوستان جدید از اقدامات شهرداری قنوات از ابتدای سال جاری بوده‌است.

شکاری با بیان اینکه فاز دوم بوستان جوان به مساحت ۶۰۰ متر مربع به زودی وارد عملیات عمرانی می‌شود که خرید و تملک زمین فاز دوم این بوستان حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برجای گذاشته‌است، افزود: با مشارکت مردم این شهر و برای بهبود وضعیت پیاده راه‌ها پنج هزار متر مربع موزائیک رایگان در اختیار مردم قنوات قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بودجه شهرداری قنوات در سال جاری شاهد تحقق ۲۵۰ درصدی بوده است امسال به همان اندازه که این شهر درآمد داشته پروژه عمرانی در آن به اجرا درآمده است و میانگین اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، تفریحی و… در این شهر بالاتر از سایر شهرهای تابع است نمایشگاه فرهنگی شمیم بهشت از چهارشنبه هفته قبل برپا و تا روز ۱۳ رجب در بوستان شهدای گمنام این شهر ادامه دارد و محصولات فرهنگی و تولیدات بانوان کارآفرین و اقدامات فرهنگی شهرداری قنوات در آن در معرض بازدید مردم قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 476447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.