نشست محمود عباس با رهبر فتح برای پایان دادن به اختلافات درباره انتخابات

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) با رهبر فتح نشستی در رام‌الله برای پایان دادن به اختلافات بر سر انتخابات داشت.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری "صفا" فلسطین نوشت: منیر الجاغوب، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی جنبش فتح با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری با ناصر القدوه، رهبر فتح و جمعی از اعضای کمیته مرکزی این جنبش دیدار کرده و دو طرف درباره برقراری وحدت در این جنبش و پایبندی به تصمیماتش توافق کردند.

کمیته مرکزی جنبش فتح شنبه گذشته نیز نشستی به ریاست عباس در رام‌الله داشت.

همچنین خبرگزاری "وفا" فلسطین گزارش داد، عباس در راستای جذب حمایت عربی و بین‌المللی از مساله فلسطین با برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی، اعضای کمیته مرکزی فتح را در جریان آخرین تحولات این مساله قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تقدیر از تلاش‌های مصر و اردن برای برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب جهت یکپارچه‌سازی موضعگیری کشورهای عربی درباره مساله فلسطین، حمایت از تلاش‌های فلسطین برای جذب حمایت‌های بین‌المللی و برگزاری کنفرانس بین‌المللی و حل مساله فلسطین مطابق با قطعنامه‌های مربوطه، اظهار کرد: از طرح برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح که در نشست اخیر شورای امنیت پیشنهاد شد، استقبال بین‌المللی گسترده‌ای به عمل آمد.

جنبش فتح از تلاش‌های مصر در حمایت از گفت‌وگوی ملی فلسطین و تاکید بسیار قاهره بر برداشتن هر مانعی از سر راه گفت‌وگوی ملی و برگزاری موفق آن تا زمان برگزاری انتخابات فلسطین مطابق با دستورالعمل‌های منتشر شده از سوی تشکیلات خودگردان تقدیر کرد.

انتخابات فلسطین در سه مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول مربوط به انتخابات پارلمانی است که ۲۲ مه برگزار خواهد شد، پس از آن انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۳۱ ژوئیه و سپس انتخابات شورای ملی فلسطین ۳۱ اوت برگزار خواهند شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 476410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.