۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
شما هم سفیر امید شوید

طرح فراخوان و شناسایی "سفیران امید" از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، "سفیران امید، شهروندانی هستند که در شرایط سخت زندگی توانسته‌اند به جایگاهی برسند که الگوی دیگر شهروندان قرار بگیرند و بتوانند روحیه امید را در آنها بیدار کنند."؛ این جمله‌ای است که در پوستر طرح فراخوان و شناسایی "سفیران امید" به چشم می‌خورد؛ طرحی که از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و دست‌اندرکاران آن به دنبال بسط و گسترش روحیه نشاط، امیدواری و اعتماد اجتماعی هستند و شادی و نشاط را یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در زندگی و پویایی آن می‌دانند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای این طرح و با بیان اینکه برای شاد بودن باید مولفه امید به زندگی را افزایش داد، اظهار کرد: امید به زندگی و شاد بودن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و برای افزایش امید به زندگی باید به دوران جوانی و نوجوانی و دغدغه‌های این نسل ارزش داد.

سید صالح خشوعی مدیریت و اصلاح چرخه سبک زندگی و پیام‌رسانی و الگوسازی برای مخاطبان در تمام زمینه‌ها را از جمله دغدغه‌های فرهنگی دانست و افزود: بهره گرفتن از تجربه زنان و مردان موفق و توانمند، نخبگان موفق و با انگیزه و قهرمانان ملی و استانی و فعالان باتجربه مدنی برای ارتقای روحیه اعتماد به نفس در جوامع از اهداف طرح فراخوان و شناسایی سفیران امید است، چون الگوسازی برای خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف توسط این سفیران امری ضروری است.

طرح فراخوان و شناسایی "سفیران امید" بر اساس سند شهروندی فرهنگی شهرداری اصفهان با هدف افزایش نشاط اجتماعی و شادی شهروندان، تقویت مسئولیت‌پذیری و مشارکت آنها و تقویت هویت و افزایش تعلق اقشار حاشیه‌نشین به جامعه شهری برگزار می‌شود.

ضرورت ایجاد بستری مناسب جهت الگوسازی از نخبگان و قهرمانان در عرصه‌های مختلف و معرفی به جامعه و تکریم آنان بر اساس کرامت انسانی، درک کاربرد الگویابی و توانایی به‌کارگیری آن در زندگی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در اقشار مختلف جامعه، تقویت و توسعه رفتارهای مثبت و سازگارانه، بسترسازی برای ساختن یک شهروند مسئول و موثر در جامعه، به‌کارگیری خیران در عرصه‌های علم، دانش، فرهنگ و ورزش، اشاعه فرهنگ انفاق علمی، فرهنگی و اجتماعی، لزوم عملی شدن ایده‌ها و نقش آن در توسعه، لزوم تغییر انگاره‌ها و بسترسازی برای شناسایی و شناساندن سرمایه نمادین جامعه نیز از دیگر اهداف تعیین‌شده برای این طرح است.

علاقه مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند تا هشتم اسفندماه با مراجعه به آدرس www.vcci.ir/safiranomid ضمن بررسی شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی سفیران امید در این طرح ثبت‌نام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۳۲۶۸۱۵۷۹ (داخلی ۴۳۳) تماس حاصل کنند.

پس از پایان مرحله ثبت‌نام، شرایط افراد در سه مرحله توسط دبیرخانه باشگاه سفیران امید، شورای سیاست‌گذاری و شورای داوری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و در نهایت پس از معرفی سفیران امید، بخش‌های مختلف شهرداری در راستای وظایف خود موظف به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر ویژه مخاطبان خود هستند که این امر در راستای معرفی سرمایه‌های نمادین در شهر صورت می‌گیرد.

این سفیران بر اساس محل زندگی (مناطق ۱۵ گانه) توسط دبیرخانه طرح به مناطق معرفی می‌شوند و مناطق موظف‌اند در برنامه‌های خود از این افراد استفاده کنند و هر فصل گزارش اقدام خود را به دبیرخانه تحویل دهند. همچنین اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان می‌تواند با دعوت از گروه‌های مختلف، خیریه‌ها و نهادهای مردمی در راستای جذب حمایت‌های مادی و معنوی نسبت به سفیران امید معرفی شده اقدام کند.

شما هم سفیر امید شوید

کد خبر 476268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.