بودجه لیورپول کرونایی بسته شد

تقدیم یک شعر از مسجد جامع جلالیه به نیروهای خدمات بهداشت روچدیل، تجهیز دوبلین به سطل‌های زباله هوشمند و تصویب بودجه متناسب با شرایط ویژه بیماری کرونا در لیورپول، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر لیورپول در هفته‌ای که گذشت بودجه شهرداری این شهر را متناسب با مقابله با بیماری کرونا تصویب کرد، در خبری که از سوی شورای این شهر منتشر شده آمده است: کابینه شورای شهر لیورپول پیشنهادهای بودجه‌ای را برای سال آینده تصویب کرده است که از توسعه خدمات اصلی خط مقدم مقابله با کرونا محافظت می‌کند، همچنین این بودجه به اقتصاد کمک می‌کند تا از تبعات بیماری همه گیر کووید ۱۹ عبور کند، گفتنی است در بخش‌های مختلف این بودجه، توجه به مسائل کادر درمان، سالم سازی شهر، ایجاد اماکن مشاوره‌ای و تندرستی برای افراد درگیر با این بیماری یا بهبود یافتگان کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

روچدیل؛ تقدیر مسلمانان از نیروهای خدمات بهداشت

نمازگزاران از مسجد جامع جلالیه «روچدیل» در شمال غرب انگلیس با سرودن یک شعر تأثیرگذار از کارکنان نیروهای خدمات بهداشت برای زحماتی زیادی که در دوران شیوع همه گیری کرونا کشیده‌اند، تشکر کردند.

گروهی از نمازگزاران مسجد جلالیه با انتشار ویدئویی این شعر تأثیرگذار را در مراسمی که «آلن برت»، رئیس شورای شهر روچدیل نیز حضور داشت، تقدیم نیروهای خدمات بهداشت کردند.

رئیس شورای شهر با مشارکت در طرح ابتکاری نمازگزاران مسجد جلالیه نشان دادند که از مسلمانان برای قدرشناسی از تیم خدمات بهداشتی در روچدیل ممنون هستند.

آنها همگی با هم در این ویدئو از مراقبت کنندگان و خدمتگزاران خط مقدم برای کار سخت مقابله با کرونا برای نجات جان مردم در سال گذشته تشکر کردند.

روچدیل یکی از شهرهای منچستر بزرگ در شمال غرب انگلستان است که در ۱۵٫۸ کیلومتری شمال غرب منچستر واقع شده‌ است و مسجد جامع جلالیه یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین مساجد در این شهر است.

دوبلین؛ تجهیز شهر به سطل‌های زباله هوشمند

اخیراً سطح شهر دوبلین به سطل زباله‌های بزرگ هوشمند مجهز شده است، این سطل ها از انرژی خورشیدی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند و نه تنها برای جمع‌آوری زباله خیابان‌ها کارآیی دارند، بلکه چندین عملکرد دیگر از جمله بررسی میزان تجمع و شلوغی شهرها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

کارشناسان معتقدند، فراگیر شدن این تجهیزات جدید در سیستم معدوم سازی و بازیافت زباله شهری می‌تواند تأثیر چشمگیری در تمیزی شهرها ایفا می‌کنند چرا که یک سیستم یکپارچه و جامع مبتنی بر هوش مصنوعی بر آن مسلط است.

طراحی سطل زباله‌های هوشمند نتیجه همکاری یک شرکت فناوری اطلاعات بوده که به تصویب شورای شهر دوبلین رسیده و توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده است. اگرچه این زباله دان‌ها دارای طراحی فیزیکی بسیار ساده و معمولی هستند، اما از یک سیستم هوشمند همراه با چندین حسگر بهره گرفته و خدمات بسیاری به زیر ساخت‌های شهری ارائه خواهند کرد، این سطل‌ها از جنس استیل ضد زنگ بوده و در برابر خوردگی، سایش و ضربه بالا مقاوم هستند.

خبر دیگر از دوبلین اینکه شهرداری این شهر از مردم درخواست کرده است برای توسعه دهکده شهری نظرات خود را در درگاه اطلاع رسانی شورای شهر با مدیران شهری مطرح کنند، در این درخواست آمده است: ما در حال اقدام برای برنامه توسعه شهر هستیم و برای انجام بهتر این کار می‌خواهیم از نظرات شما مطلع شویم، اگر در مورد چگونگی حمایت و پشتیبانی دهکده شهری برنامه‌هایی دارید با ما مطرح کنید..

‌نوریچ؛ در خانه بمانید و از شهر محافظت کنید

با توجه به حاد شدن شرایط شیوع بیماری کرونا در انگلیس، شورای شهر نوریچ از مردم به دلیل کمک در حفظ سلامتی شهر تشکر کرده و از آن‌ها خواست همچنان به این نوع از شرایط زندگی ادامه دهند، در بخشی از اطلاعیه شورای شهر نوریچ آمده است: ما از شما بخاطر تمام فداکاری‌هایی که روزانه برای کمک به حفاظت از شهر انجام می‌دهید، سپاسگزاریم، لطفاً به کار خود در خانه ادامه دهید و تنها برای خرید لوازم ضروری یا انجام یک بار در روز ورزش، خانه را ترک کنید.

کد خبر 476264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.