کاشت ۱۰ هزار درخت نارنج در جیرفت

شهردار جیرفت با بیان اینکه بهارنارج از گذشته نماد جیرفت بوده است، گفت: ۱۰ هزار اصله درخت نارنج در فضای شهری این شهر کاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، نعمت‌الله حسین‌زاده با بیان اینکه باید همچون گذشته عطر بهار نارنج در خیابان‌های جیرفت بپیچد، اظهار کرد: درخت نارنج نماد شهرستان جیرفت است.

وی افزود: شهرداری جیرفت اقدام به کاشت نهال نارنج در سطح شهر کرده است لذا مجموعه شهرداری در راستای ایجاد فضای سبز برای شهروندان تلاش می‌کند.

شهردار جیرفت توسعه فضای سبز و کاشت درخت و ایجاد محیطی نشاط بخش را یکی از ضروریات مهم در زندگی برشمرد و بر توسعه فضای سبز شهری با رویکرد توسعه درخت بهار نارنج تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جیرفت به عنوان گلخانه طبیعی شناخته شده است، گفت: بر اساس این ظرفیت جیرفت باید از نظر سرسبزی نماد این گلخانه طبیعی باشد لذا این امر مشارکت بیشتر شهروندان را در حفظ و نگهداری فضای سبز را می‌طلبد.

حسین‌زاده با بیان اینکه فضای سبز شهری یکی از مؤلفه‌های مهم نشاط، شادابی و عاملی مهم در افزایش زیبایی و منظر شهری است، بر نقش مهم مشارکت شهروندان در حفظ کیفیت‌های فضای سبز شهری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهری جیرفت رو به افزایش است، تصریح کرد: عملیات اجرایی پارک‌های محله‌ای و بوستان‌های متعددی بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار جیرفت با ابراز تأسف از رفتار برخی از افراد که به تخریب فضای سبز شهر پرداخته و گل و نهال را از بلوارها و پارک‌ها برای استفاده شخصی جابجا کرده‌اند، گفت: فضای سبز شهر مانند حیاط منزل است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی گفت: شهروندان در صورتی‌که نیاز به نهال دارند به نهالستان شهرداری مراجعه کنند.

کد خبر 476259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.