نصراصفهانی: خیابان‌های «آسمان و تابان» در روزهای آینده افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجایی که جایز ندانستیم که به خاطر تعویق مراسم افتتاح به دلیل محدودیت‌ها، بیش از این منتظر بهره‌برداری بمانیم، در روزهای آتی با حضور یکی از مسئولان کشوری خیابان‌های آسمان و تابان که هم‌اکنون در اختیار شهروندان است، افتتاح می‌شود.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سرعت گرفتن روند احداث پروژه خط دوم قطار شهری، مردم اصفهان را دارای استحقاق دریافت خدمات اینچنینی دانست، اظهار کرد: مردم از وضعیتی که شهر حین اجرای خط یک مترو داشت خاطره خوشی ندارند و برای افزایش ایمنی و کاهش آلودگی هوا، اجرای پروژه خط دو مترو باید تسریع می‌شد بنابراین اقدامات مربوط به آن در دو جبهه برنامه ریزی شد تا سرعت احداث مسیر مترو دو برابر شود.

وی افزود: خط دو قطار شهری از جبهه شمال شرق اصفهان و از محله دارک آغاز شد و تی‌بی‌ام از آنجا ورود کرد و با سرعت جلو رفته و حفر تونل در حال انجام است؛ اکنون ۱۲ ایستگاه زیرزمین احداث شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کارگاه برای آغاز جبهه دوم حفاری خط دو تجهیز شده و حفر تونل از ایستگاه شهید حجازی به‌واسطه قراردادی که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء بسته شد به‌زودی آغاز خواهد شد و تی‌بی‌ام از غرب شهر شروع به فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که احداث قطار شهری دارد، هر روز تأخیر در اجرای آن، میزان هزینه‌ها را افزایش می‌دهد بدین سبب فعالیت در دو جبهه خط دوم از اهمیت بالایی برخوردار است.

نصراصفهانی در خصوص همراهی مردم در اجرای پروژه‌های شهری، خاطرنشان کرد: مردم در آزادسازی مسیر مربوط به ایستگاه‌های خط دو مترو همراهی خوبی با مدیریت شهری داشتند و دارند؛ محدوده‌ای که قطار خط دو مترو حرکت می‌کند، اغلب املاک تجاری است که ریزدانه بوده، قیمت بالایی دارد و اجرای آن کسب‌وکار مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین انجام آزادسازی سخت و دشوار است.

وی تاکید کرد: مردم اصفهان ذهنی توسعه‌طلب داشته و در خصوص لزوم اجرای پروژه‌های آینده شهری فهم بالایی دارند بنابراین مطمئن هستیم در انجام پروژه‌های شهر همچون گذشته که یکی از نمونه‌های آن آزادسازی خط دو مترو است مشارکت جدی دارند.

بلوار فرزانگان و تقاطع آفتاب از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همراهی مردم در آزادسازی مسیر مربوط به پروژه خیابان آسمان را نیز قابل تقدیر دانست و افزود: شورای پنجم شهر اصفهان ابتدای فعالیت خود چند مأموریت بزرگ داشت که یکی از آنها آغاز اجرای پروژه جدید و مورد نیاز اصفهان در ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بود.

وی گفت: پروژه‌های ناتمام نیز باید با تدبیر مدیریت شهری تکمیل می‌شد بنابراین در هر دو جبهه تاکید شده بود که اقدامات به نحو مطلوب تا سرانجام پیش برود که برخی از آنها افتتاح شده یا تا پایان سال افتتاح می‌شود.

نصراصفهانی با اشاره به پایان عملیات اجرای پروژه خیابان‌های آسمان و تابان، تاکید کرد: احداث این پروژه‌ها در همین دوره مدیریت شهری آغاز و با سرعت تمام شد؛ یکی از مزیت‌های اجرای پروژه این بود که معطل انجام کارهای رسمی نشد و ترجیح داده شد تا مردم از آن استفاده کنند بدین سبب از مدتی قبل زیر بار ترافیک رفت.

وی ادامه داد: هزینه بالایی برای اجرای این پروژه‌ها صرف شد و حجم کاری که در مسیر ترافیک شرقی شهر شده بود وسعت زیادی داشت اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، فرصتی فراهم نبود تا افتتاح رسمی و درخوری از آن را شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجایی که جایز ندانستیم که به خاطر تعویق مراسم افتتاح به دلیل محدودیت‌ها، بیش از این منتظر بهره‌برداری بمانیم، در روزهای آتی با حضور یکی از مسئولان کشوری خیابان‌های آسمان و تابان که هم‌اکنون در اختیار شهروندان است، افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تردد خودروها در شرق اصفهان آلودگی زیادی را متوجه شهر می‌کرد و خطرات جانی بسیاری داشت که با افتتاح پروژه‌های مذکور هم این موارد کاهش یافته هم از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌شود.

کد خبر 476238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.