۲۰۰ تخته چادر به منطقه سی‌سخت ارسال شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: در گردنه "خروس گلو" قبل از "دولت قرین" در محور شرق سمیرم ۳۴ خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شدند و برای امدادرسانی به اهالی شهرستان سی‌سخت ۲۰۰ تخته چادر و ۸.۵ تن نایلون ارسال شده است.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت امدادرسانی به مناطق درگیر برف و کولاک در استان، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های روز گذشته در محور شرق سمیرم در گردنه "خروس گلو" قبل از دولت قرین تردد خودروها در این محور دچار مشکل شده بود و وزش باد شدید برف و کولاک زیادی وارد جاده کرد، عوامل راهداری با حضور به موقع برف‌روبی جاده را انجام دادند.

وی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت نیروهای راهداری، نیروهای پلیس راه و تیم جمعیت هلال‌احمر اصفهان نیز امدادرسانی لازم را انجام دادند و در مجموع ۳۴ خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شدند و بعد از ساعت یک بامداد و کاهش سرعت وزش باد تردد در این جاده روان‌تر و وضعیت عادی پیدا کرد و خوشبختانه مصدوم در این امدادرسانی‌ها وجود نداشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان با تاکید بر فعالیت سه تیم جمعیت هلال‌احمر در مناطق درگیر برف و کولاک، تصریح کرد: در امدادرسانی محور شرق سمیرم خودروهای گرفتار برف و کولاک با کمک عوامل امدادی رهاسازی و به مسیر ادامه دادند برای این امدادرسانی‌ها یک تیم از "دولت قرین"، یک تیم از " پشته" و یک تیم از شهرستان سمیرم فعالیت داشتند، علاوه بر این تیم‌ها عوامل راهداری و پلیس راه نیز فعالیت داشتند.

کریمی خاطرنشان کرد: اما در مناطق غرب استان مشکل خاصی وجود نداشت و با وجود بارندگی‌ها تردد روان در محورها ترد گزارش شد، در شهرستان فریدون‌شهر به دلیل اینکه زودتر بارندگی تمام شده است، خوشبختانه خودروها در این محورها با اقدامات انجام شده نیروهای راهداری دچار مشکل نشدند و ترددها روان بود.

وی در توصیه به شهروندان، اظهار کرد: لازم است رانندگان از تردد به مناطق درگیر برف و کولاک پرهیز کنند و اگر ترددی دارند با برخورداری از خودروی آماده و تجهیزات کامل و همراه داشتن زنجیر چرخ به این مناطق و جاده‌های شهرستان‌های درگیر برف و کولاک تردد داشته باشند.

فعالیت سه تیم اسکان و تغذیه در شهرستان سی‌سخت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان درباره کمک‌رسانی به مصدومان زلزله سی‌سخت، گفت: در حال حاضر سه تیم اسکان و تغذیه جمعیت هلال‌احمر اصفهان در این مناطق فعال هستند و تاکنون هم ۲۰۰ تخته چادر و ۸.۵ تن نایلون برای شهرستان سی سخت ارسال شده است.

وی با با بیان اینکه در پادنای شهرستان سمیرم مطابق گزارش اولیه بنیاد مسکن حدود ۲۳۰ منزل مسکونی اهالی این منطقه دچار آسیب شدند، افزود: خسارت جزئی به منازل این مناطق وارد شده است و تعداد ۱۰ منزل مسکونی دچار آسیب جدی شدند، ارزیابی‌های نهایی در حال انجام است و بنیاد مسکن اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع حادثه سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی وارد این منطقه شدند، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر اصفهان و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی این منازل هستند و منازلی که قابل سکونت نیستند ارزیابی شده و اقلام امدادی هم به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود، مطابق گزارش‌های رسیده مشکل خاصی در این زمینه اعلام نشده است و منازلی که دچار آسیب جدی شدند بیشتر انبار منازل و دیوار حیات خسارت دیده و به افراد خانواده آسیب وارد نشده است.

کد خبر 476227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.