کرونای شدید قلب بیماران را نشانه می‌گیرد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد بیمارانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در بیمارستان بستری بودند، تا چندین ماه از آسیب‌های قلبی ناشی از آن رنج می بردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی آسیب‌های قلبی پس از ابتلا به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۱۴۸ بیمار را که در ۶ بیمارستان لندن بستری بودند ارزیابی کردند. آن‌ها متوجه شدند افرادی که به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ مبتلا شدند و میزان پروتئین "تروپونین" (Troponin) در خون آن‌ها بیشتر بود، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آسیب‌های قلبی قرار گرفتند.

زمانی که عضله قلب آسیب می‌بیند تروپونین در خون آزاد می‌شود در صورتی که مشکلاتی مانند انسداد شریان خون یا التهاب در قلب رخ دهد، میزان تولید تروپونین افزایش پیدا می‌کند. افزایش سطح تروپونین خون به معنای این است که فرد به حمله قلبی یا دیگر مشکلات مربوط به قلب مبتلا شده است بالا بودن سطح تروپونین با افزایش خطر مرگ همراه است.

معمولاً سطح تروپونین موجود در خون بیشتر افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ که در بیمارستان بستری می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. نتایج تست ام. آر. آی قلب بیماران، یک ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان نشان داد که قلب ۵۴ درصد افراد دچار آسیب شده بود که شامل التهاب عضله قلب، صدمه یا مرگ بافت قلبی، خون رسانی محدود به قلب یا ترکیبی از هر سه مورد می‌شد. طی انجام این مطالعه مشخص شد افرادی که به نوع شدید بیماری کووید_۱۹ مبتلا شدند از مشکلات مرتبط با قلب مانند دیابت، فشار خون بالا و چاقی رنج بردند و زمانی که فرد به عفونت شدید کووید_۱۹ مبتلا شود، قلب او مستقیماً تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گفته پژوهشگران بعضی از آسیب‌های قلبی مشاهده شده در بیماران پیش از ابتلای فرد به کووید_۱۹ نیز وجود داشته است، اما نتایج ام. آر. آی قلب نشان داد که بعضی دیگر از این آسیب‌ها جدید بوده و ممکن است به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ایجاد شده باشد.

نتایج این مطالعه در مجله European Heart Journal منتشر شده است.

کد خبر 476195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.