کرونا ویروس از طریق  بسته‌بندی مواد غذایی منتقل می‌شود؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا اعلام کرده است که ویروس کرونا از طریق مواد غذایی یا بسته‌بندی آن‌ها انتقال نمی‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) و دیگر سازمان‌های بهداشتی اعلام کردند که این ویروس از طریق مواد غذایی یا بسته بندی مواد غذایی انتقال پیدا نمی‌کند. پس از گذشت یک سال از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون هیچ شواهد معتبری وجود نداشته است که نشان دهد مواد غذایی یا بسته بندی مربوط به آن‌ها باعث انتقال بیماری کرونا به افراد شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط FDA، کووید_۱۹ یک بیماری تنفسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. برخی محققان متوجه مقدار کمی از ذرات ویروسی روی مواد غذایی یا بسته‌بندی آن‌ها شدند، اما بروز عفونت معمولاً به مقدار بیشتری از ذرات ویروسی نیاز دارد.

به گفته پژوهشگران احتمال مبتلا شدن به بیماری کووید_۱۹ از طریق لمس بسته‌بندی‌های مواد غذایی یا مصرف مواد غذایی بسیار کم است. علاوه بر این محققان معتقد هستند که ویروس کرونا برای زنده ماندن و تکثیر نیاز به یک میزبان انسان یا حیوان زنده دارد و نمی‌تواند روی سطح بسته‌بندی مواد غذایی تکثیر شود. در حال حاضر هیچ نشانه و مدرکی مبنی بر اینکه افراد ممکن است با لمس بسته‌بندی مواد غذایی یا مصرف مواد غذایی به ویروس کرونا آلوده شوند وجود ندارد.

کد خبر 476194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.