چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن به تجهیزات پزشکی فارس اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: چهار دستگاه سی تی اسکن که از محل تسهیلات بانک جهانی خریداری شده است به تجهیزات بیمارستان‌های استان فارس افزوده می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهرزاد لطفی در حاشیه برگزاری هجدهمین پویش ره سلامت، اظهار کرد: این چهار دستگاه سی تی اسکن در اختیار بیمارستان‌های شهید دکتر فقیهی و شهید دکتر چمران شیراز، شهید مطهری شهرستان مرودشت و بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان فیروزآباد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به تازگی نیز سه دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان‌های شهرستان‌های لامرد، کازرون و نی‌ریز از محل اعتبارات داخلی خریداری شده و به بهره برداری رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علت اصلی مرگ و میر در بیماران کووید ۱۹ را درگیری ریه برشمرد و اظهار کرد: دستگاه‌های سی تی اسکن در حال حاضر در خط نخست تشخیص کووید ۱۹ کاربرد دارند و به تشخیص میزان درگیری ریه‌ها و نیز به ارزیابی روند بهبودی و وضعیت بیمار کمک می‌کند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پویش ره سلامت گفت: با ابتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود شیوع کروناویروس، پروژه‌های بسیاری امسال در تمام نقاط کشور آماده افتتاح شدند که این پروژه‌ها همانگونه که از نام پویش ره سلامت پیداست، به سلامت مردم کمک می‌کنند و به مرور در نقاط مختلف کشور برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به بیماران، به بهره‌برداری می‌رسند.

منبع: ایرنا

کد خبر 476138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.