المان‌های نوروز ۱۴۰۰ بومی‌سازی می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: طراحی و ساخت المان‌های نوروزی بر پایه بهره‌گیری از نمادهای اصیل ایرانی همچنین بافت فرهنگی و تاریخی شهر زنجان بوده و بومی‌سازی شده است.

محسن قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای المان‌های شاد و جذاب بومی همچنین ترکیب رنگ‌ها در دیوار نگاره‌های شهری اولویت اصلی تغییر چهره فعلی شهر و تلطیف روحیه شهروندان است.

وی از انجام طرح پاکسازی دیوارهای شهر در اوایل اسفند خبر داد و گفت: اکنون برای شناسایی پنج جداره جهت اجرای طرح‌های مورد تأیید در قالب‌های برجسته، رنگ آمیزی و نورپردازی در شهر اقدام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به رنگ آمیزی و نورپردازی ویژه در زیرگذر قائم برای گرامیداشت سالروز ولادت امام زمان (عج) در نیمه شعبان، افزود: توجه به دید بصری پیرامون محیط به علت نامگذاری ارزشمند این محل در پیاده سازی طرح مد نظر است.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: طراحی، ساخت و نصب المان‌های نوروزی ۱۴۰۰ به گونه‌ای است که موجب تجمع افراد نشده و در عین حال زیبایی و نشاط محیط شهری را در پی خواهد داشت.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پارک و بوستان در سطح شهر وجود دارد و در مجموع فضای سبز شهری بالغ بر ۶۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای بالا بردن کیفیت فضای سبز شهری زنجان، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم برای بهبود زندگی مردم در بیرون از منزل نسبت به عملیاتی شدن طرح‌های افزایش فضای سبز شهری اقدام کنیم.

کد خبر 476054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.