هیات پارلمانی ایران با رییس مجلس عالی نخجوان دیدار کرد

مجتبی ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه روز پنجشنبه با "واصف طالب اف" رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، در این دیدار طرف ایرانی آزادسازی سرزمین های جمهوری آذربایجان در جنگ اخیر قره باغ را تبریک گفت و بر موضع قاطع مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرد.

رییس مجلس عالی نخجوان نیز ضمن خیرمقدم به رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه ، بار دیگر تشکر خود را از موضع عادلانه و قاطع رهبر انقلاب ابراز نمود و افزود: ما برای سفر شما به جمهوری آذربایجان و نخجوان ارزش بسیاری قائل هستیم.

طالب اف افزود: ما براساس این توصیه "حیدر علی اف" رییس جمهوری فقید آذربایجان عمل می کنیم که نخجوان وطن ایرانی ها و ایران وطن آذری ها و نخجوانی هاست و شهروندان دو طرف وقتی به کشور مقابل سفر می کنند مثل این است که به خانه خود می روند و احساس غربت نمی کنند.

 وی گفت: نخجوان سرزمین اهل بیت (ع) است و از دیرباز مردم ما به این امر مفتخر بوده و مامن آنها بوده است و امروز نیز نام و یاد آنها گرامی داشته می شود و مزار و آرامگاه انان زیارتگاه مردم ما می باشد.

در این دیدار همکاری های سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی نخجوان با ایران مورد اشاره قرار گرفت و بر توسعه و تعمیق آنها در زمینه های مختلف تاکید شد.

ذوالنوری در این دیدار رییس مجلس عالی نخجوان را برای سفر به ایران و نیز زیارت شهرهای مقدس مشهد و قم دعوت بعمل آورد که مورد استقبال طالب اف قرار گرفت و وی ابراز امیدواری کرد که در فرصت مناسب بتواند حرم های امام هشتم (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کند.

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه که روز پنجشنبه برای دیدار یک روزه وارد نخجوان شده بود ، قبل از این سفر دیدار دو روزه از باکو  پایتخت جمهوری آذربایجان داشته و با رییس مجلس ملی ، وزیر امور خارجه، مسوول روابط بین المللی دفتر ریاست جمهوری این کشور و نیز با روسای و اعضای کمیسیون های مسایل امنیتی و دفاعی و نیز روابط بین پارلمانی مجلس ملی جمهوری آذربایجان ملاقات کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 476053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.