همه اصلاح‌طلبان نهاد اجماع‌ساز را یاری کنند

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: از تمامی اصلاح‌طلبان تقاضا می‌کنم که این نهاد را یاری کنند.

احمدی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد کارکرد نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اظهار کرد: اصلاح طلبان یکی از مهمترین جریان‌های سیاسی کشور هستند و طبیعی است که در هر انتخابات کشور مؤثر باشند. در انتخابات‌های پیشین، اصلاح طلبان در قالب شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاحات به سازماندهی نیروهای خود پرداختند و در آن‌ها شرکت کردند.

وی افزود: بر اساس آسیب شناسی‌های شده، اصلاح طلبان تصمیم گرفتند برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، سازوکار جدیدی را ایجاد کنند که تحت عنوان نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در روزهای گذشته اولین جلسه خود را در حسینیه جماران برگزار کرد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران ادامه داد: در جریان تشکیل این نهاد، سعی شده تا رفع نقاط ضعف شوراها و نهادهای پیشین، پوشش داده شود و نقاط قوت آن ارتقا یابد. امیدوارم اگر شرایط لازم برای رقابت عادلانه فراهم شود، اصلاح طلبان می‌توانند با استفاده از بدنه اجتماعی خود در انتخابات ۱۴۰۰ اثرگذار باشند.

شریف با اشاره به انتخاب رئیس موقت این نهاد، گفت: بهزاد نبوی تجارب بسیار ارزنده‌ای در کارنامه خود دارد و از شخصیت‌های محوری جریان اصلاحات است و به شایستگی توانست اولین جلسه نهاد را اداره کرده و تصمیمات خوبی اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باید احزاب به عنوان محور فعالیت‌های سیاسی تلقی شوند؛ زیرا در تمامی کشورهای جهان، مدیریت فضای سیاسی با احزاب است و به همین دلیل نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با محوریت احزاب تشکیل شد. ترکیب اعضا نهاد اجماع ساز تفاوت‌های بسیاری با شورای عالی اصلاح طلبان دارد زیرا از اکثر احزاب، صنوف و اقشار برای حضور در این نهاد دعوت شده است.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلب به صورت ملی فعالیت می‌کند و به ۴۶ عضو محدود نمی‌شود؛ زیرا افراد بسیار توانمندی در بین اصلاح طلبان وجود دارند که بنا به دلایل مختلف قادر به فعالیت مداوم نیستند. از تمامی اصلاح طلبان تقاضا می‌کنم که این نهاد را یاری کنند.

کد خبر 475879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.