چرا قانون فقط برای بندرعباس است؟

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: در شهرهای صنعتی همسایه و همجوار بندرعباس چند صد میلیارد هزینه می‌شود اما به شهر بندرعباس که می‌رسد قانونی در تضاد با آن اقدامات تصویب می‌شود؛ این قانون چرا در دیگر شهرهای صنعتی کشور نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام باوقار شامگاه گذشته _چهارشنبه_ در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر بندرعباس با رئیس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به انتظارات مردم از نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای شهر اظهار کرد: مردم از نمایندگان خود در حوزه‌های مختلفی انتظار و توقع خدمات‌رسانی دارند اما شهرهایی هستند که سطح توقع مردم آن شهر به نسبت شهر بندرعباس کمتر است.

وی افزود: حداقل حق قانونی و حقوقی مردم شهر بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین شهر در زمینه صنایع آلومینیوم، کشتی سازی، فولاد، گمرک و پردرآمدترین شهر کشور، شرایط موجود نبوده و از نظر تخصیص بودجه بندرعباس در سطح پایینی قرار دارد.

باوقار با اشاره به گلایه مردم و اعضای شورا در خصوص میزان عوارض آلایندگی صنایع استان، ادامه داد: حق قانونی عوارض آلایندگی که باید به شهرها و شهرداری‌ها پرداخت شود، عملاً اتفاق نمی‌افتد؛ سال گذشته حق قانونی عوارض آلایندگی شهر بندرعباس حداقل ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده که فقط ۸۰۰ میلیون تومان به شهرداری بندرعباس پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر بندرعباس یکی از مشکلات شهرهای جنوبی کشور را ناعادلانه بودن تخصیص بودجه دانست و گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر بندرعباس علیرغم بودجه کم، تمام تلاش خود را کرده است که جلوی بسیاری از اتفاقات گرفته شود.

باوقار خاطر نشان کرد: در شهرهای صنعتی همسایه و همجوار بندرعباس چند صد میلیارد هزینه می‌شود اما به شهر بندرعباس که می‌رسد قانونی در تضاد با آن اقدامات تصویب می‌شود؛ این قانون چرا در دیگر شهرهای صنعتی کشور نیست.

توسعه هرمزگان، رونق و پیشرفت کشور را دنبال دارد

عقیل مدنی، رئیس شورای استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: هرمزگان به واسطه ظرفیت‌های فراوان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در سالیان متمادی این ظرفیت‌ها در بخش‌های آبزی پروری، شیلات، کشاورزی و یا حتی در بخش‌ها مرتبط با فعالیت‌های گمرک، صادرات و واردات بروز داشته است.

مدنی اضافه کرد: سواحل و دریا در جهت توسعه و ارتقای استان هرمزگان نقش اثر گذاری دارند؛ با توسعه استان هرمزگان، قطعاً کشور در مسیر رونق و پیشرفت قرار می‌گیرد.

رئیس شورای استان هرمزگان اظهار کرد: این استان مرکز صید و صیادی محسوب می‌شود و اگر در این راستا حوزه گردشگری تقویت شود، ارزش درآمدی گردشگری بیش از صنایع مختلف است.

لزوم توجه به توسعه و پیشرفت بندرعباس

فرزانه آرامش دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز گفت: از آنجایی که بندرعباس قطب اقتصادی کشور شناخته شده و با سواحل و جزایری چون کیش، قشم و هرمز همجوار است، باید به ظرفیت‌هایی که در این شهر وجود دارد بیشتری شود تا این شهر، یک شهر پررنگ‌تری جلوه داده شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه و پیشرفت شهر توجه بیشتری شود چرا که این شهر جای پیشرفت و توسعه دارد.

کد خبر 475865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.