آخرین گزارش‌ها از زلزله سی سخت + عکس و فیلم

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر منطقه سی سخت در مرز استان اصفهان و استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۲۲ و پنج دقیقه زلزله‌ای ۵.۶ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند. پیش تر در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ هم زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزانده بود.

تصاویر منتشر شده از مناطق درگیر نشان دهنده تخریب نسبتاً شدید به منازل مسکونی است.

طبق اعلام مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، در اولین گزارش‌ها از زلزله، ۱۴ نفر مصدوم گزارش شده است. همچنین ۴۰ دستگاه آمبولانس از اصفهان و ۱۰ دستگاه از یاسوج به سی سخت اعزام خواهد شد.

به گفته وی تونل جاده یاسوج به اصفهان نیز ریزش کرده و این مسیر مسدود است.

خالدی در گفت‌وگویی نیز از افزایش مصدومان زمین لرزه در منطقه سی سخت و ترک خوردگی ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا در شهرستان سمیرم خبر داد.

مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام پنج تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد. طبق گفته وی تیم‌های هلال احمر از استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد اعزام شده و این تیم‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری و همچنین بوشهر در حالت آماده باش هستند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه مرزی استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به سازمان اورژانس، سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه دستور آماده باش و بررسی ابعاد واقعه را ابلاغ کرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از قطع شبکه‌های آب، برق، گاز و تلفن در برخی از مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی دریافت نشده است.

هم‌کنون دمای هوا در سی سخت ۶ درجه سانتی گراد است و گزارش‌ها حاکی از بارش سنگین باران و برف در منطقه است؛ با این حال مردم به خیابان‌ها پناه آوردند.

طبق گزارش‌های مردمی شهروندان یاسوج و سمیرم نیز منازل را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند.

کد خبر 475847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.