بارگذاری ۸۰ دوره آموزشی در سایت توان هفت

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: سایت توان هفت از ۲۱ دی‌ماه کار خود را آغاز کرد و هدفمان تا پایان سال شرکت یکصد هزار نفر در این دوره‌های آموزشی است که در ادامه سعی داریم تا سال ۱۴۰۵ تعداد افراد شرکت کننده را به ۲۰۰ هزار نفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صالح خشوعی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری تشریح پروژه توان هفت اظهار کرد: امیدوارم افراد بتوانند با استفاده از آموزش‌هایی که در قالب توان هفت ارائه می‌شود کسب و کار خود را رونق بخشیده و به نتیجه مورد نظرشان دست پیدا کنند.

وی با اشاره به تفاوت میان کارآفرینی و اشتغالزایی، ادامه داد: دولت‌ها در اشتغالزایی نقش پررنگی ایفا می‌کنند و مسئول اصلی اشتغالزایی هستند اما کارآفرینی توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود که دولت نیز در این زمینه باید به آن کمک کند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به این که کارآفرینی یک پروژه زمان‌بر بوده و برای آنکه استارتاپ‌ها کار خود را آغاز کنند چند سال وقت نیاز است، تصریح کرد: دنبال بهبود وضعیت اکوسیستم کارآفرینی شهر هستیم؛ شورای پنجم در این زمینه با مشخص کردن اولویت‌ها بر بهبود وضعیت اکوسیستم کارآفرینی شهر تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه افراد، رویدادها، قوانین و روش‌ها که در یک محدوده جغرافیایی برای افزایش کارآفرینی تلاش می‌کنند اکوسیستم کارآفرینی نام دارد، افزود: اکوسیستم کارآفرینی شهری ۱۶ جزء دارد که شامل سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ، خیریه‌ها، رسانه‌ها، سرمایه گذاران، علاقمندان، مراجعه کنندگان کارآفرینی، تشکیلات صنفی، شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد دانشگاهی، مراکز آموزشی، مهیا کنندگان خدمات، فضای کار اشتراکی، استارتاپ‌ها، مربیان و برگزار کنندگان رویدادها می‌شود که این اجزا به کمک یکدیگر اکوسیستم را به ثمر می‌رسانند.

خشوعی با اشاره به اینکه توان هفت در این اکوسیستم مراکز آموزشی را ایجاد کرده است، گفت: طرح توان هفت در سال ۹۷ آغاز به کار کرد و به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ابلاغ شد تا اقدامات لازم انجام شود؛ پس از آن خانه جوان مدیر اجرایی این طرح شد و در مرحله اول سفیرانی از بسیج و آموزش و پرورش دوره‌های آموزشی را به پایان رساندند که در مرحله دوم از این افراد حمایت‌های لازم شد در پایان نیز بستر فضای مجازی را افزایش دادیم و قدرتمندتر در این مسیر ظاهر شدیم و توانستیم در همین راستا سایت توان هفت را ایجاد کنیم که در حال حاضر بر بستر آن حدود ۸۰ دوره آموزشی وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در ادامه این طرح نحوه توسعه کسب و کار به آموزش‌ها اضافه شد و شاهد رشد زیادی در این زمینه بودیم. سعی داریم به یکصد هزار نفر شهروند اصفهانی تا پایان این دوره آموزش‌های لازم را ارائه کنیم که در همین راستا حدود یک ماه است این طرح آغاز شده است.

خشوعی ادامه داد: از ۲۱ دی ماه این سایت کار خود را آغاز کرد و هدفمان تا پایان سال شرکت یکصد هزار نفر در این دوره‌های آموزشی است که در ادامه سعی داریم تا سال ۱۴۰۵ تعداد افراد شرکت کننده را به ۲۰۰ هزار نفر برسانیم.

۱۲ استارتاپ با کمک خانه جوان کار خود را آغاز کرده‌اند

همچنین فاطمه اکبر زاده رئیس خانه جوان شهرداری اصفهان، در ادامه این نشست گفت: طرح توان هفت سعی دارد برای اجزای موجود در اکوسیستم کارآفرینی شبکه‌گذاری‌ کند که در همین راستا شورای سیاست‌گذاری که از افراد برتر در این زمینه تشکیل می‌شود انتخاب شده‌اند. اصلاح فرهنگ سرمایه‌گذاری و ترغیب شهروندان به سرمایه‌گذاری، ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر و ارتقای کارآفرینی اجتماعی از اهداف اصلی این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نیاز ما تأمین نیروی انسانی توانمند است و با آموزش حرفه‌ای می‌توانیم نیروهای کار توانمندی پرورش دهیم، خاطرنشان کرد: تولید آموزش برای حمایت از اقشار کم برخوردار، برگزاری رویدادهای شهری، راه اندازی باشگاه مشاورین کسب و کار و تقویت بانک محتوای آموزش از اولویت‌های ما برای این طرح است که امیدوارم بتوانیم با استفاده از این قالب رویدادهای خوبی را در شهر رقم بزنیم.

اکبرزاده اضافه کرد: تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی برای انجام شبکه سازی با ما همکاری کرده‌اند و ما نیز با ارتباط گرفتن با آنها توانسته‌ایم این طرح را به مرحله کنونی برسانیم. اقداماتی از جمله ارائه ۳۰۰ ساعت محتوای آموزشی، آموزش هشت هزار و ۵۰۰ شهروند اصفهانی، برگزاری ۵۳ رویداد آموزشی، مشارکت و حمایت استارتاپ ها و روایتگری و معرفی داستان کارآفرینان موفق برای بهبود این مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ استارتاپ با کمک خانه جوان کار خود را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: افراد در قالب توان هفت از دو تا ۴۴ ساعت آموزش دیده‌اند و در سال ۹۷ دوره‌های آموزشی به معلمان کارآفرینی دوره متوسطه داده شده که بیش از ۳۰۰ معلم در شش گروه در این آموزش حضور پیدا کردند؛ پس از آن شاهد استقبال زیادی از سوی مدیران مدارس بودیم؛ تولید محتوا در حوزه کارآفرینی، توسعه گسترده آموزشی پروژه، توسعه ارتباطات با سایر کلانشهرها و تعامل فعالان و سایر کشورها چشم‌انداز اصلی این طرح است.

رئیس خانه جوان افزود: با حمایت‌های شهرداری این پروژه به نتیجه رسید، قیمت آموزش‌ها در این سایت نسبت به دیگر دوره‌های مشابه ارزان‌تر است و شهروندان می‌توانند با کمترین هزینه از این آموزش‌ها بهره ببرند. اتصال میان نهادها و بارگذاری مطالب در کتابخانه‌های دیجیتال نیز اقدامی دیگر برای انجام این پروژه بود.

کد خبر 475721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.