ظریف: دولت خود را موظف به اجرای قانون مصوب مجلس می‌داند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دولت خود را موظف به اجرای قانون مصوب مجلس می‌داند، گفت: از تاریخ ۲۳ فوریه اقدامات داوطلبانه ما در اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد اما نظارت آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره معیار ایران برای لغو مؤثر تحریم‌ها و اینکه آیا تا پنجم اسفند تحول مهمی درباره برجام رخ می‌دهد، اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهوری گفتند دولت نظراتش را قبل از مصوبه مجلس با صراحت و شفافیت اعلام کرد. این مصوبه امروز به قانون کشور تبدیل شده است و دولت خود را موظف به اجرای قانون می‌داند.

وی افزود: بر اساس این قانون در تاریخ پنجم اسفند کاهش نظارت آژانس و نه توقف نظارت اجرا می‌شود. ما تاکنون بر اساس قرارداد پادمان که در واقع استاندارد نظارت آژانس هست، عمل کردیم و به قرارداد پادمان متعهد هستیم و عضو پادمان هستیم و آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به عنوان یک اقدام داوطلبانه ما پروتکل الحاقی را بدون تصویب در برجام اجرا کردیم و الان مجلس تصمیم گرفته این اجرا را متوقف کند. اتفاقی که خواهد افتاد این است که با درخواستی که آقای گروسی انجام دادند با ایشان مشورت خواهیم کرد و این اتفاق صورت خواهد گرفت. سازمان انرژی اتمی با آژانس رسماً اعلام کرده که از تاریخ ۲۳ فوریه اقدامات داوطلبانه ما در اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد اما نظارت آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا
کد خبر 475696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.