محدودیتی در اهدای نهال به شهروندان نداریم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به توزیع نهال در روز درختکاری گفت: ۱۵ اسفندماه پارک ایران کوچک به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرای پویش کاشت نهال به درخواست شهروندان، اظهار کرد: با اجرای صحیح این پویش گام مهمی در جلب مشارکت شهروندان برای حفظ فضای سبز و تحقق شعار «کرج، شهری دوستدار محیط‌زیست» برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در این پویش شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۱۴۷ به‌صورت رایگان و به یاد کسانی که دوست دارند درخت بکارند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پاسخ به اینکه چند اصله درخت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده، توضیح داد: این ظرفیت وجود دارد تا ۱۰۰ هزار اصله درخت برای اجرای این پویش به شهروندان اهدا شود.

بضاعتی پور تاکید کرد: اغلب درختانی که برای این پویش در نظر گرفته شده‌اند غیرمثمر هستند و از بین آنها می‌توان به توت نرک، نارون، چنار و صنوبر اشاره کرد.

وی با بیان این که ۱۵ اسفندماه پارک ایران کوچک به بهره برداری می‌رسد، گفت: این پارک شامل بازارچه‌ای هزار متری با ۲۵ حجره است که در آن‌ها صنایع دستی از جمله کیف چرم و کفش به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان این که این بازارچه در حقیقت نمونه کوچک بازار سعدالسلطنه قزوین است، افزود: غرفه‌های این بازارچه از طریق مزایده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بضاعتی پور گفت: خاستگاه‌های اقوام ایرانی هم در این پارک هفت هکتاری در مقیاس یک به یک و یا یک به دو بازسازی شده است.

کد خبر 475684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    سلام چه خوبه بجای درختان غیر مثمر درختان مثمر بکارید تا هم‌میوه داشته باشد هم وقتی قراره به یاد عزیزانشون درختی بکارن از محصولش هر رهگذری اشتفاده میکنه یه فاتحه یا ثوابی برای ما هم‌باشد و برای ایندگان درختان مثمر هدیه دهیم نه درختان غیر مثمر