اجرای پروژه حلقه حفاظتی چه منافعی برای شهر و شهروندان دارد؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر مزایای افزایش پتانسیل تاب آوری شبکه معابر، کاهش اثرات منفی ترافیک و کاستن زمان سفر را خواهد داشت.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انجام مطالعات امکان‌سنجی و مطالعات مرحله نخست پروژه حلقه حفاظتی شهر در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و توسط مهندسان مشاور با در نظر گرفتن کلیه عوامل فنی اقتصادی و محیطی، دقیق‌سازی مسیر مذکور در محدوده تعیین شده انجام شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر، افزود: کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی به شهر اصفهان، توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بین‌شهری از داخل شهر و سهولت حرکت ترافیک عبوری از اصفهان، کاهش اثرات منفی ترافیک در منطقه (مانند آلودگی زیست محیطی، اتلاف وقت و تصادفات)، کاهش بار ترافیکی معابر شهری به خصوص رینگ سوم اصفهان که در شرایط تقریباً اشباع قرار گرفته از جمله این اهداف به شمار می‌آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: از دیگر اهداف اجرای این پروژه بزرگ، جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به محدوده‌های شهری، جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساخت و سازها در این منطقه و ایجاد کمربند سبز محدوده شهری و تأمین یک ترافیکی ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر پیش‌بینی شده در واقع مکمل کمربندی موجود در جنوب اصفهان است که می‌تواند از طرفی به عنوان کمربندی شهرهایی همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم مورد استفاده قرار گرفته و مانع از ورود وسایل نقلیه سنگین به این مناطق شود و از طرف دیگر عبور و مرور بین مراکز عمده تولید و جذب سفر در منطقه و ارتباط شهرستان‌های مجاور را با سرعت و سهولت بیشتر ممکن سازد.

بنده خدا با اشاره به مزایای احداث حلقه حفاظتی شهر (رینگ چهارم)، گفت: افزایش پتانسیل تاب‌آوری شبکه معابر، کاهش اثرات منفی ترافیک در محدوده شبکه معابر شهر اصفهان و کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات در حلقه سوم ترافیکی، جلوگیری از رشد ناموزون شهری و کاهش اثرات زیست محیطی ترافیک از جمله کاهش انتشار آلاینده‌ها در محدوده شهری از مزایای احداث حلقه حفاظتی شهر است.

کد خبر 475644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.