راه‌اندازی سامانه مدیریت دانش شهری و روستایی در شهرداری مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد از تدوین نهایی شیوه نامه استفاده ازسامانه مدیریت دانش شهری و روستایی شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، آیدا مهربان در وبینار تخصصی آنلاین شهرهای دانش بنیان که با موضوع چالش‌ها و راهبردهای مدیریت دانش برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، در خصوص اهمیت موضوع مدیریت دانش، اظهار کرد: سامانه مدیریت دانش جهت عملیاتی شدن دستورالعمل مزبور توسط شهرداری مشهد راه اندازی شده است.

وی افزود: اهمیت مدیریت دانش و لزوم پیاده سازی و استقرار آن در شهرداری‌ها یک الزام بوده و از سویی دیگر ثبت نشدن اطلاعات مربوط به تجارب دانش، باعث شکست شده و موازی کاری‌هایی را در پی دارد و مهم‌تر اینکه در شهرداری‌های مختلف کارهای بسیار متفاوت انجام می‌شود که در صورت به اشتراک نگذاشتن دیتاها، مدیریت شهری شهرداری را دچار شکست خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تاکید کرد: معتقدیم به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزش بسیاری دارد به نحوی که شهرها بتوانند به صورت مشترک از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، استفاده کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت دانش شهری و روستایی با هدف پردازش هوشمند دانش در حوزه مدیریت شهری توسط شهرداری مشهد، اظهار کرد: این سامانه با هدف ایجاد بستری مناسب جهت جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش هوشمند، انتشار و توسعه دانش در حوزه شهر و مدیریت شهری طراحی و تولید شده و در حال حاضر علاوه بر تجمیع و ایجاد بانک پژوهش‌های ۶ کلانشهر (تهران، شیراز، اصفهان، اهواز، قم و کرج) در مرحله توسعه قرار دارد.

مهربان به تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با هدف طراحی، پشتیبانی و توسعه سامانه مذکور در سال ۹۹ میان شهرداری مشهد به امضای شهردار مشهد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رسید که در پی آن شهرداری مشهد مسئولیت راه‌اندازی سامانه مدیریت دانش، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را پذیرفت و این سامانه هم اکنون با عنوان سامانه مدیریت دانش شهری و روستایی به آدرس http//URKM.ir فعال است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه اتفاقی بسیار خوش‌آیند و موفقیت‌آمیز است که امیدواریم با استفاده از آن به زودی در حوزه مدیریت دانش در کلیه شهرداری‌های کشور موازی کاری‌ها حذف و سامانه مدیریت دانش شهری و روستایی بتواند از گسترده دانشی که در جای جای ایران وجود دارد نتایج اثربخش و ارزشمندی را ارائه دهد.

کد خبر 475641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.