قلع و قمع دوباره‌ کاتالان‌ها این بار بدست امباپه/ آتش بازی کلوپ در زادگاهش

شب گذشته در حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال بارسلونا در نیوکمپ به دست پاریسی ها نابود شد و لیورپول هم با تحمیل شکست سخت به لایپزیگ، سرحال نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد، در مهم‌ترین جدال، شب گذشته سه شنبه- ۲۸ بهمن ماه- تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم فوتبال پاریسن ژرمن فرانسه رفت.

این دیدار با سوت "بیورن کوئیپرس" هلندی آغاز شد، هر دو تیم بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار دادند. همه چیز متعادل اما با کمی برتری برای آبی اناری‌ها، پیش می‌رفت.

آنها دقیقه ۲۷ با حرکتی که دیونگ در محوطه جریمه انجام داد، صاحب یک ضربه پنالتی شدند که لیونل مسی آن را مقتدرانه به تور دروازه حریف چسباند تا حساب کار یک بر صفر به سود تیم میزبان شود اما طولی نکشید که تیم متمول فرانسوی توسط امید اول گلزنی خودش در غیاب نیمار برزیلی، گل خورده را جبران کرد تا حساب کار، یک بر یک مساوی شود، تا پاریس به گل زده در خانه حریف که می‌خواست، دست پیدا کند.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید، اما در نیمه دوم، اصل ماجرا رقم خورد. کلیان امباپه دقیقه ۶۵ خودش و تیمش را دو گله کرد، هرچند این فوق ستاره می‌توانست در چندین موقعیت هتریک کند که ترشتگن مانع شد.

ناگفته نماند که چند دقیقه قبل از گل مهاجم فرانسوی، یک توپ در محوطه جریمه پاریسن ژرمن به دست مدافعین این تیم خورد که داور خطا تشخیص نداد. دقیقه ۷۰ "مویزه کین" حساب کار با سه بر یک کرد و آب سردی بر پیکره تیم کومان ریخت.

اما این پایان کار نبود شکست اسپانیایی‌ها سنگین‌تر هم شد، فوق ستاره ۲۰ ساله‌ی فرانسوی‌ها دست بردار نبود و جور غیبت نیمار را یک تنه بر دوش کشید. او زخم حریف پرآوازه را عمیق‌تر کرد و دقیقه ۸۵ هتریک خود را کامل کرد.

اشتباهات مکرر مدافعین و بازیکنان آبی اناری، در این بازی بسیار مشهود بود، درست مثل گل سوم تیم پاریسی که لنگله مدافع فرانسوی بارسا او را مهار نکرده بود تا آزادانه حرکت کند و گل بزند. اگر درخشش‌های پی در پی ترشتگن، دروازه بان بارسا نبود، شکست تلخ‌تری را متحمل می‌شدند.

بعد شکست سنگین هشت بر دو سال پیش مقابل بایرن مونیخ، حالا این دومین باخت مفتضحانه مقابل یک غول دیگر است و عملاً تیم کومان شانسی برای دیدار برگشت و صعود به مرحله بعد هم نخواهد نداشت.

در دیگر دیدار شب گذشته، تیم فوتبال لیورپول در آلمان، زادگاه مربی فعلی‌اش، (یورگن کلوپ) به مصاف لایپزیگ رفت. با اینکه بازی و خلق موقعیت‌ها در اختیار انگیسی ها بود، اما آن فیلدی‌ها کاری از پیش نبردند و نیمه اول صفر بر صفر مساوی شد اما لیورپولی‌ها در نیمه دوم کولاک کردند و تیم آماده‌ی این روزهای آلمان را به سختی شکست دادند، دقیقه ۵۳ محمد صلاح مصری چراغ اول را روشن کرد و دقیقه ۵۸ هم دیگر مهاجم قرمزها، یعنی سادیو مانه گل دوم را به ثمر رساند.

درنهایت این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید تا یورگن کلوپ به همه ثابت کند افت تیمش مقطعی بوده و آنها قادر هستند کارهای بزرگ انجام دهند. حالا بازی برگشت در آنفیلد برگزار می‌شود و لک لک‌ها کار خیلی سختی برای صعود پیش رو ندارند.

کد خبر 475620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.