۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
جنبش معماری پایدار در اسپانیا

مقامات رسمی مورسیا، منطقه‌ای خودمختار در کشور اسپانیا، موافقت خود را برای اتخاذ معماری پایدار در سازه‌های جدید اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاندمی کووید -۱۹ به بهانه‌ای برای گرایش هر چه بیشتر برنامه‌ریزان شهری به پایداری و ایجاد زیرساخت‌ها و حمل و نقل پایدار تبدیل شد. در این راستا، بسیاری از مقامات ارشد در نقاط مختلف جهان تلاش کردند زمینه را برای زندگی سالم شهروندان و آینده پایدار شهری فراهم آورند. گرایش ساکنان شهری نیز به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پرورش محصولات کشاورزی و دیگر روش‌های سالم زندگی افزایش پیدا کرده است و برنامه‌ریزان نیز به تغییر کاربری زیرساخت‌ها نظیر پیاده‌راه کردن خیابان‌ها یا ایجاد مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری پرداخته‌اند.

جنبش معماری پایدار در اسپانیا

مقامات محلی مورسیا، در کنار تمام این اقدامات تصمیم گرفته‌اند سبک معماری پایدار را برای سازه‌های جدید سراسر منطقه اتخاذ کنند تا سریع‌تر به اهداف توسعه پایدار نزدیک شوند. ساختمان‌های جدید منطقه، از پوششی سبز برخوردار خواهد بود و از موادی با پایداری بیشتر ساخته خواهد شد. علاوه بر این، معماران تلاش خواهند کرد در ساخت و ساز جدید شهری از مواد بازیافتی بهره گیرند تا کارآمدی انرژی را به طور قابل چشمگیری افزایش دهند. مهم‌تر از همه اینکه، بام خانه‌های پایدار مورسیا را مزارعی پوشیده در سبزیجات و میوه‌ها فرا خواهد گرفت تا دسترسی دائمی ساکنان به محصولات تازه و سالم تضمین شود.

جنبش معماری پایدار در اسپانیا

بدیهی است که پیاده سازی تمام این اقدامات مستلزم موافقت همه مقامات مسئول و همچنین مشارکت شهروندان است و در واقع، ارتباط بین این دو گروه می‌تواند موفقیت پروژه را سرعت ببخشد.

معماران در نظر دارند به منظور پایدارسازی هر چه بیشتر ساختمان‌های جدید، آن‌ها را به پنجره‌های بزرگی مجهز کنند تا از طریق جذب نور خورشید، کمترین نیاز به انرژی شهری برای روشنایی و تأمین گرما باشد. علاوه بر این، در دیوار خانه‌ها یا پشت بام‌ها نیز پنل‌هایی خورشیدی نصب خواهد شد و مصرف انرژی شهری به حداقل خواهد رسید.

کد خبر 475531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.