گودهای رها شده تهران، خطر بالقوه برای زندگی شهروندان است

عضو شورای شهر تهران گفت: تعیین تکلیف نشدن گودهای بزرگ مقیاس رها شده، ایمنی فضای شهر و میزان تاب آوری را دچار چالش کرده و خطرهای بالقوه‌ای را برای زندگی شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت گودهای پرخطر پایتخت در تذکری به شهردار تهران، اظهار کرد: در برخی محلات شهر شاهد وجود گودبرداری‌هایی برای ساخت و ساز مجتمع‌های بزرگ مقیاس هستیم که پس از گودبرداری از سوی مالکان و مجریان به دلایل مختلفی رها شده و زندگی شهروندان و کالبد شهر را در ابعاد مختلف تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی افزود: تعیین تکلیف نشدن این گودها ایمنی فضای شهر و میزان تاب‌آوری آن را دچار چالش کرده و برای زندگی شهروندان خطرهای بالقوه‌ای را ایجاد کرده است.

فراهانی با بیان این که از آغاز فعالیت شورای پنجم پیگیری تعیین وضعیت گودهای رها شده در دستور کار قرار داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون در خصوص تعیین تکلیف این گودها در صحن شورا از سوی اعضای ان تذکرات متعددی داده شده و نشست‌ها و بازدیدهای زیادی انجام شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در بند ب تبصره ۱۱ بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران؛ شورا اجازه داد تا اعتبار مندرج در ردیف اعتباری با عنوان «اعتبارات پیش‌بینی نشده سرمایه‌ای در اختیار شهردار تهران» برای تأمین هزینه‌های پیش‌بینی نشده سرمایه‌ای، اضطراری، خطرآفرین و گودبرداری‌های رها شده هزینه شود.

فراهانی گفت: بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع، درباره «لزوم توجه به ایمن سازی و تعیین تکلیف گودهای رها شده در سطح تهران» به شهرداری تهران تذکر داده شده و انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مسئله تعیین تکلیف گودهای رها شده در شهر توجه کند.

کد خبر 475470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.