تکذیب حضور عضو شورای شهر تهران در دادگاه نظامی

رئیس شورای شهر تهران گفت: احضار محمد جواد حق شناس به دادگاه نظامی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران حضور نداشت که برخی از منابع آگاه از احضار او به دادگاه نیروهای مسلح به دلیل نطق روز یکشنبه در خصوص حکم پرونده عیسی شریفی، قائم مقام شهردار سابق خبر داده و مدعی شده بودند او صبح امروز به دادگاه مراجعه کرده است.

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا آقای حق‌شناس به دادسرای نظامی احضار شدند، گفت: این موضوع صحت ندارد.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق افزود: جلسه امروز از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح شروع شد و کمیسیون تلفیق بودجه بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۰ را بررسی کرد و پس از بحث و تبادل نظر در نهایت راجع به بخش درآمدی بودجه تصمیم گرفته شد و این بخش از بودجه یکشنبه هفته آینده در صحن مطرح می‌شود.

هاشمی افزود: شهرداری بودجه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی را با تبصره‌ها به شورا ارائه کرد و کمیسیون برنامه و بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این رقم را که مربوط به جاهایی است که امکان تحقق درآمدی آن‌ها وجود ندارد کم کرده است که مجموعاً بودجه شهرداری به حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان تبدیل شد. این بخش درآمدی ۴۸ هزار میلیارد تومانی برای بررسی به صحن شورای شهر می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که تحقق درآمدهای شهرداری با توجه به اینکه اعلام شده شهرفروشی به صفر رسیده چگونه خواهد بود؟ گفت: تا به حال درآمد نقدی شهرداری تا حدود ۷۰ درصد محقق شده و امیدواریم تا پایان سال باقیمانده بخش نقدی تحقق یابد.

هاشمی با بیان اینکه مشکل شهرداری در تحقق درآمدهای غیرنقد است، افزود: تهاتر اموال و زمین‌های شهرداری با فعالیت‌های داخل شهرداری مشکل است و به جسارت بالایی نیاز دارد. از طرفی تغییر قیمت نیز زیاد است و در نتیجه وقتی می‌خواهند تصمیمی بگیرند در بخش غیرنقد با مشکل مواجه می‌شوند همین باعث شده است که اختیارات شهرداران مناطق هم در این زمینه کم شده و باید متمرکز عمل شود که این مساله باعث کندی کار در این قسمت شده است در غیر این صورت در بخش بودجه‌ای تلاش‌های خوبی برای بودجه غیرنقد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز برای جبران هزینه‌ها اعلام کرده که به فروش اموال اقدام می‌کند، گفت: عمدتاً بخش غیرنقد به معاونت حمل و نقل و عمران داده می‌شود چرا که نمی‌توانند با پیمانکاران خود تهاتر کنند و این اقدام برای فعالیت‌های جاری نیست بلکه برای فعالیت‌های زیربنایی برای مثال خرید اتوبوس است.

کد خبر 475461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.