ارسال کد رهگیری برای بیمه شدگان با حذف دفترچه بیمه

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: تخلفات با دفترچه هم وجود داشت، اگر عکس تطبیق داده نشود باز هم امکان سوءاستفاده وجود دارد. وقتی شماره تلفن ثبت شده باشد برای بیمه شده و پزشک کد رهگیری پیامک می‌شود که فعلاً برای چندماه اول اجباری نمی‌شود اما هر زمان اجباری شود این مسئله هم حل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرام غفاری در نشست خبری مشترک با سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسخه الکترونیک دو سه سالی است که در تأمین اجتماعی در حال اجراست و جا دارد از مدیران سابق که بنای این کار را گذاشتند یادی کنیم گفت: عدم صدور دفترچه‌های کاغذی و نسخه نویسی الکترونیک دو موضوع هستند که همدیگر را کامل می‌کنند. بیش از ۶۵ میلیون نسخه در مراکز ملکی نوشته می‌شود که ۹۸ درصد الکترونیکی است و برنامه جدیدی برای ما حساب نمی‌شود.

وی افزود: ابتدای سال ۱۰ درصد و امروز بیش از ۷۰ درصد نسخ در مراکز طرف قرارداد الکترونیک سازمان به صورت الکترونیک نوشته می‌شود و در جریان است. نسخه نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد سابقه بیش از یکسال و در مراکز ملکی سابقه بیش از سه سال دارد.

غفاری درباره برخی تخلفات و سوءاستفاده‌ها از کدملی با حذف دفترچه‌های کاغذی، اظهار کرد: تخلفات با دفترچه هم وجود داشت، اگر عکس تطبیق داده نشود هم امکان سوءاستفاده وجود دارد. درباره کارت ملی هم همین طور است اما وقتی شماره تلفن ثبت باشد برای بیمه شده و پزشک کد رهگیری پیامک می‌شود که فعلاً برای چند ماه اول اجباری نمی‌شود و هرزمان اجباری شود این مسئله هم حل می‌شود.

راه‌های دریافت دارو با برچیده شدن دفترچه‌های کاغذی

غفاری درباره نحوه دریافت دارو گفت: اگر بیمار دفترچه داشته باشد که آن را ارائه می‌دهد. درصدی از بیمه شدگان ممکن است دفترچه نداشته باشند. داروخانه مانند دفترچه با سربرگ پزشک رفتار می‌کند و دارو را تحویل می‌دهد. سومین حالت این است که نسخه الکترونیک باشد در آن صورت داروخانه نسخه را می‌پیچد و نیازی هم به ثبت مجدد نسخه ندارد.

توافق با داروسازان برای بررسی تعرفه گذاری نسخه نویسی الکترونیک

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره برخی گلایه‌های داروخانه‌ها مبنی بر تحویل هزینه‌هایی مانند هزینه پرینت نسخه، گفت: امروز صبح با انجمن داروسازان توافق شد تعرفه گذاری نسخه نویسی الکترونیک در شورای عالی بررسی شود. این یک تصمیم ملی است و قول دادیم فرایندهای اضافه شده را تسهیل کنیم.

به گفته وی تا امروز داروخانه‌ها چند پنل برای هر بیمه‌گر داشتند، اما اکنون در سیستم خودشان می‌توانند ثبت کنند و به بیمه‌ها بفرستند. نسخه الکترونیکی یک طرح بزرگ است و نیازمند تعامل و همکاری است.

هزینه چاپ دفترچه کاغذی برای تأمین اجتماعی ناچیز است

وی همچنین افزود: کل هزینه‌های چاپ دفترچه یک سال ما، یک درصد از کل هزینه‌های یک ماه سازمان است و بحث ذخیره و صرفه‌جویی منابع مالی هدف عمده و مهم این طرح نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 475442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.