اجرای سرودهای انقلابی همزمان با جشنواره موسیقی فجر

همزمان با برگزاری اینترنتی جشنواره موسیقی فجر، سه گروه سرود در پهنه رودکی سرودهای انقلابی را به صورت زنده اجرا خواهند کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با پخش اینترنتی اجراهای جشنواره موسیقی فجر، در پهنه رودکی سه گروه سرود انقلابی فعال، سرودهای انقلابی را در پهنه رودکی اجرا خواهند کرد.

شهروز حقی هماهنگ‌کننده بخش سرودهای انقلابی سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر درباره اجراهای این بخش گفت: بخش سرودهای انقلابی جشنواره موسیقی فجر با حضور سه گروه فعال تهران در پهنه رودکی برگزار می‌شود.

وی افزود: گروه «فرزندان ایران» به رهبری مهرداد سیدا، گروه «شهید فرجی» به رهبری حسین نصیری و گروه «نور مشکات» به رهبری هادی قاسمی، سرودهای انقلابی را اجرا می‌کنند.

حقی گفت: در شرایط عادی بنا بود سرود و موسیقی حماسی به صورت گسترده‌تر در جشنواره موسیقی فجر برگزار شود، اما در شرایط فعلی و به دلیل کرونا اجرای گسترده آن در اماکن عمومی شهر تهران امکان‌پذیر نبود و در نهایت سه گروه فعال سرود از تهران در این بخش حضور دارند. برنامه‌های سرودهای انقلابی به صورت اجراهای میدانی و مردمی در پهنه رودکی است و امیدواریم در آینده برنامه‌ای کامل در حوزه سرود طراحی و اجرا شود.

حقی درباره زمان اجرای سرودها در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجراها در بعضی روزها صبح و بعدازظهر و در بعضی روزها هم به صورت یک سانس دیده شده است. روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۱ گروه «شهید فرجی» و ساعت ۱۵ گروه «نور مشکات» اجرا می‌کنند. روز شنبه دوم اسفندماه گروه «نور مشکات» ساعت ۱۱ و گروه «فرزندان ایران» ساعت ۱۵ اجرا می‌کنند. روز یکشنبه سوم اسفندماه ساعت ۱۵ گروه "شهید فرجی" و روز دوشنبه چهارم اسفندماه ساعت ۱۱ گروه «فرزندان ایران» اجرا می‌کنند.

در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته‌اند.

با توجه به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه‌ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره‌های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیأت انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تأیید هیأت انتخاب به جشنواره دعوت شدند.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم‌ترین رویداد موسیقی کشورمان خواهد بود.

همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. و این رویداد موسیقی که از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد، چهارم اسفندماه، همزمان با پخش آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از امشب تا ۴ اسفند در سایت‌های سایت رسمی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش می‌شود.

نشست‌های بخش پژوهش این دوره جشنواره به دبیری رضا مهدوی، پژوهشگر موسیقی با همکاری رادیو گفتگو برگزار می‌شود و هر نشست در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش می‌شود.

کد خبر 475435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.