جزئیات احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در دو پروژه پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان رکورد جدید بارگیری، حمل و خاک‌ریزی بیش از دو میلیون تن را به ثبت رساند.

مجید طرفه تابان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی در محدوده مناطق ۱۰ و ۱۴ و در محل تقاطع حلقه حفاظتی شهر اصفهان با اتوبان فرودگاه و ادامه بلوار فرزانگان ما بین پل آفتاب و میدان شهدای ورزشکار در محدوده منطقه ۱۴ اجرا شده است.

وی افزود: مساحت کل پروژه پل آفتاب ۲۱۰ هزار مترمربع است که ۱۴۵ هزار مترمربع از مساحت پروژه مربوط به اجرای تقاطع غیر همسطح و کندروهای اتوبان و ۶۵ هزار متر مربع مساحت مسیر اتصال تقاطع به بلوار فرزانگان است.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: مساحت پل‌سازی در پروژه پل آفتاب چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع (طول ۷۰ متر، عرض ۷۰ متر و ارتفاع شش متر) است و از لحاظ مشخصات طراحی، این پل شامل ۵۶ عدد شمع با حفاری ۷۸۴ متر طول و ۲۸ ستون است که یک هزار و ۳۵۰ تن آرماتوربندی در این پروژه اجرا شد.

وی با بیان این که سطح قالب استفاده شده در پروژه پل آفتاب ۹ هزار و ۱۱۶ مترمربع و حجم بتن‌ریزی در پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان بیش از ۶۰ هزار تن است، اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری اصفهان در این دو پروژه رکورد جدید بارگیری، حمل و خاک‌ریزی بیش از دو میلیون تن را به ثبت رسانده است.

طرفه تابان ادامه داد: جهت تحقق این رکورد کامیون‌ها در دو شیفت کاری فعالیت داشتند که با توجه به تعداد آنها و کوتاه بودن زمان بارگیری و تخلیه که باید به صورت دقیق و در محل موردنظر صورت می‌گرفت، تجربه گرانقدری در زمینه مدیریت اجرا، در اختیار سازمان قرار گرفته است.

وی گفت: سطح آسفالت مورد استفاده در این پروژه بیش از یک میلیون مترمربع برابر با ۱۵۰ هزار تن آسفالت است که در کل توسط کارخانجات آسفالت این سازمان تولید و اجرا شده است.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان این که پروژه پل آفتاب دارای یک پل سه دهانه بوده که دهانه وسط به عرض ۳۲ متر و دو دهانه کناری به عرض ۱۹ متر است، اظهار کرد: با توجه به این که پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی بخشی از حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان است و ادامه این حلقه در این قسمت به شهرستان برخوار منتهی می‌شود، بلواری به نام تابان و آسمان به این بخش متصل می‌شود که طول این دو بلوار پنج کیلومتر و عرض آن ۳۶ متر است.

وی هدف از اجرای این پروژه را حذف ترافیک تردد بین شهری از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، تفکیک ترافیک وسایل نقلیه سنگین از ترافیک وسایل نقلیه سبک داخل شهر، تأمین ترافیک ایمن، راحت و سریع در محدوده کلانشهر اصفهان دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرا و تکمیل ادامه رینگ چهارم تا مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، گام مهمی در رفع مشکلات ترافیک منطقه برداشته شده و چهره شهر از نظر حجم تردد خودرو دگرگون شود.

کد خبر 475395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.