بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس تصویب شد

در دویست و بیست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، بودجه شهرداریاین شهر با ۱۰ رای موافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی جهانبخش معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس در این جلسه با اشاره به جزئیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اظهار کرد: با توجه به آمار گرفته شده وضعیت درآمد شهرداری در سال ۹۹ تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور، افزایش ۲۵ درصدی حقوق پرسنل اعلام شد و اخیراً موضوع مهمی که رئیس سازمان شهرداری‌ها مطرح کرده در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری است که باید اعتبار این موضوعات در بودجه سال آینده مدنظر قرار می‌گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: پرداخت حقوق پرسنل، ارتقای تاب‌آوری شهر، تکمیل پروژه‌های ناتمام عمرانی در سال ۱۴۰۰، افزایش میزان رضایتمندی شهروندان، اجرای پروژه‌های محلی، ارتباط مثبت بین شهردار و شهروندان و ارتقای سطح ایمنی شهر، مهمترین برنامه‌های شهرداری در سال آینده است.

وی افزود: یک‌هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری تقدیم شورا شده بود که در ارقام آن پس از بررسی در شورا تغییری داده نشده است؛ ۴۹ درصد بودجه ۱۴۰۰ جاری، ۴۱ درصد عمرانی و ۱۰ درصد بودجه سنواتی شهرداری بندرعباس است.

جهانبخش اضافه کرد: شهرداری نهادی است که در آن درآمدها و هزینه‌ها محاسبه می‌شود و تمام خدمات و درآمدها به شهروندان بر می‌گردد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که شهرداری در سال‌های اخیر متحمل شده است، امیدواریم شرایط مساعدی برای تحقق منابع درآمدی و اجرای برنامه‌های پیشنهادی در سال ۱۴۰۰ فراهم شود.

در نهایت کلیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرا تصویب شد.

اسلام باوقار رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: پس از قید اصلاحات لازم، بودجه شهرداری بندرعباس به فرمانداری ارسال می‌شود.

حقوق کارگران باید در اولویت قرار بگیرد

همچنین آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور این جلسه اظهار کرد: ارتقای توان نیروی انسانی در هر سازمانی پیش شرط کارآمدی است و بلاتکلیفی نیروهای شهرداری بندرعباس به یکی از موانع جدی در مسیر کارآمدی سیستمی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نیروهای کارآمد مناسبی در شهرداری بندرعباس وجود دارند که به دلیل تبدیل نشدن وضعیت به لحاظ شکلی و اداری امکان استفاده از این نیروهای توانمند در پست‌های مهم و حساس نیست، لذا بسیاری از پست‌ها و سمت‌های مهم در شهرداری بندرعباس با بحران ناکارآمدی مواجه هستند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: بلاتکلیفی مانعی در برابر انگیزه نیروی انسانی برای افزایش کارآمدی است که این موضوع به انباشت مشکلات و بحران نیروی انسانی در شهرداری بندرعباس ختم شده است.

امیری ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروی انسانی در شهرداری امر پیچیده‌ای بوده و نیازمند مجوزهای متعدد است، اما در درصدد اتخاذ راهکارهای حقوقی و اداری هستیم که با اختیارات شورا بتوانیم روند اخذ مجوز از نهادهای بالادستی را برای تبدیل وضعیت نیروهای انسانی شهرداری تسهیل کنیم.

اختصاص ردیف بودجه برای تامین رفاه حال مردم آسیب پذیر جامعه

مجید عسکری زاده، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس گفت: ضرورت اختصاص ردیف بودجه مشخص برای تحقق اهداف جامعه و تامین رفاه حال مردم آسیب‌پذیر نقش بسزایی در جلب رضایتمندی مردم دارد.

وی اضافه کرد: باید با ایجاد بازارچه‌های محلی و صنایع در محلات زمینه مساعد برای اشتغال و تامین معیشت اقشار کم درآمد فراهم شود.

عسکری‌زاده اضافه کرد: در چند سال اخیر شهرداری بندرعباس در بحث آموزش، تولید و عرضه غذاهای محلی و لباس‌های سنتی و صنایع دستی اقدامات بسیار بسزایی کرده است.

وی عنوان کرد: زمانی که یک شهروند بودجه‌ای برای ایجاد اشتغال و امرار معاش نداشته باشد قطعاً توانایی پرداخت عوارض نخواهد داشت ضمن اینکه در این بین ممکن است افرادی به تأسیسات شهری هم آسیب وارد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: نشستی درخصوص تخصیص ردیف بودجه برای حمایت از اقتصاد خرد در محلات و بافت فرسوده، ایجاد مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد کسب و کارهای خانگی داشتیم و در این راستا اگر اعضای شورا به این موضوع رأی دهند، می‌توان هر سال از بخش صنایع و پالایشگاه نفت کمک گرفت و در جهت تحقق اهداف جامعه و تامین رفاه حال مردم آسیب پذیر نقش بسزایی ایفا کنیم.

اسماعیل بواشه دیگر عضو شورا با بیان اینکه شهرداری بندرعباس نهادی است که با مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد، اضافه کرد: یکی از مهمترین نتایج عمل به اصول مسئولیت‌های اجتماعی رشد اقتصادی و توسعه پایدار و ارتقای سطح رفاه جامعه است که شهرداری از این قاعده مستثنی نیست.

کد خبر 475355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.