شناسایی کرونای انگلیسی در بیش از ۸۰ کشور جهان

ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی که" B.1.1.7" نام دارد، تا کنون در ۸۲ کشور از جمله آمریکا شناسایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از دانشمندان انگلیسی تخمین زده‌اند که نوع جهش یافته ویروس کرونا که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شد، ۳۰ تا ۷۰ درصد کشنده‌تر از نوع اصلی ویروس است. البته آن‌ها تاکید کردند که لازم است در این زمینه مطالعات گسترده‌تری انجام شود و داده‌های بیشتری در مورد مرگ و میر مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ نیاز است.

ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی که" B.1.1.7" نام دارد تا کنون در ۸۲ کشور از جمله آمریکا شناسایی شده است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در آمریکا هر ۱۰ روز دو برابر می‌شود. بنابراین در صورتی که جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و ضروری نشود، ممکن است این گونه تا ماه مارس سال جاری به نوع غالب در حال انتقال تبدیل شود.

هنوز مشخص نشده است که چرا ویروس کرونای انگلیسی باعث فوت افراد زیادی شده است ممکن است یکی از دلایل احتمالی آن وجود بار ویروسی زیاد در بدن فرد باشد که خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد. محققان معتقد هستند که قدرت انتقال ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی ۳۵ تا ۴۵ درصد بیشتر از دیگر گونه‌های جهش یافته در ایالات متحده آمریکا است. آن‌ها نگران این موضوع هستند که ویروس کرونا به گونه‌ای جهش کند که واکسن‌های تولید شده تأثیری بر آن‌ها نداشته باشد.

کد خبر 475349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.