توضیح پلیس راهور در مورد جریمه افراد فاقد ماسک با دوربین‌های پلیس

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر جریمه افراد فاقد ماسک با دوربین‌های پلیس توضیح داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با بخش پیگیری شبکه خبر، اظهار کرد: برای عدم استفاده از ماسک، ما هیچ برنامه‌ای را به عنوان جریمه با دوربین نداشته و نداریم.

وی ادامه داد: وقتی چنین خبری در فضای مجازی منتشر می‌شود، مردم نباید آن را دست به دست بچرخانند و باید اخبار درست را از طریق صدا و سیما، سایت اینترنتی "راهور ۱۲۰" و خبرگزاری‌ها دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: برای چنین کاری و استفاده از سامانه‌های هوشمند حتماً باید یک سری مسائل فنی در سیستم‌ها لحاظ شود که تابه حال هیچ اقدامی در این باره نداشته‌ایم.

وی درباره سازوکار جریمه راننده و سرنشین برای استفاده‌نکردن از ماسک در خودروهای مسافربری عمومی تصریح کرد: اگر جریمه‌ای در این زمینه اعمال می‌شود، صرفاً حضوری و دستی است.

جهانی افزود: بر این اساس اگر راننده از ماسک استفاده نکند، ۵۰ هزار تومان و اگر سرنشینان از ماسک استفاده نکنند ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد لذا اگر جریمه‌ای در این زمینه صادر شده، هیچ کدام دوربینی و به وسیله سامانه‌ها نبوده و فقط به وسیله مأموران ما و به صورت دستی اقدام شده است.

کد خبر 475287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.