تجلیل از پنج نمونه‌ بخش کشاورزی گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان از شش هزار دامدار عضو تعاونی دامداران چهار هزار آن‌ها دامداری سنتی دارند که مشکل اصلی در توزیع نهاده‌های دامی وجود دامداری‌های سنتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی گل‌محمدی امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی شهرستان با بیان اینکه در چارت سازمانی جهاد کشاورزی ۸۴۰ عنوان وظیفه حاکمیتی و نظارتی تعریف شده است، اظهار کرد: در بخش امنیت غذایی جهاد کشاورزی نقش کلیدی دارد و در بخش زراعت و باغبانی توصیه به رعایت الگوی کشت را وظیفه دارد.

وی افزود: اگر شاهد نابسامانی در قیمت و تولید محصولات کشاورزی هستیم به این دلیل است که تاکنون نتوانستیم کشاورزان را ساماندهی کنیم تا الگوی کشت را رعایت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر طرح پهنه بندی زمین‌های کشاورزی را اجرا و برای هر پهنه یک کارشناس مسئول معرفی کرده است تا در هر منطقه زراعت و دامداری کنترل و در سامانه ثبت شود، امروزه نداشتن آمار و اطلاعات از موقعیت کشاورزی و دامداری موجب ایجاد مشکل در توزیع کود شده است.

گل‌محمدی افزود: در اجرای طرح ساماندهی کشاورزان هشت هزار کشاورز در گلپایگان شناسایی شده‌اند و مرحله پهنه‌بندی مکان نیز انجام شد و اکنون با مشخص کردن مقدار زمین هر کشاورز در نقشه جغرافیایی بر حسب آن به کشاورز نهاده دامی و بذر و سایر خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بخش دامداری شهرستان، گفت: در شهرستان گلپایگان از شش هزار دامدار عضو تعاونی دامداران چهار هزار آن‌ها دامداری سنتی دارند که علت مشکل توزیع نهاده‌های دامی دامداری سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌ها گفت: دولت از این پس به کشاورزان و دامداران به شرطی خسارت پرداخت می‌کند که دام یا زمین زراعی آن‌ها بیمه باشد، امسال در شهرستان گلپایگان توزیع نهاده‌ها بر اساس پلاک‌کوبی و بیمه دام‌ها انجام شد.

کد خبر 475269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.