توقف یک هفته‌ای واردات کالا برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه

استاندار هرات افغانستان اعلام کرد که برای راه اندازی دوباره گمرک اسلام قلعه در توافق با مقامات ایرانی مقرر شده است تا یک هفته واردات کالا را متوقف کنند.

به گزارش ایمنا، سیدعبدالوحید قتالی امروز دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: ۹۸ درصد آتش سوزی در حال حاضر خاموش شده و تلاش‌های زیادی برای مهار به موقع آن صورت گرفت.

وی افزود: در تماسی که با کشورهای همسایه و نیروهای خارجی در افغانستان داشت، به وی گفته شد که با هواپیماهای آتش نشانی می‌توانند آتش سوزی در جنگل‌ها را خاموش کنند و آتش سوزی نفت و گاز را نمی‌توانند با این روش خاموش کنند.

به گفته استاندار هرات، ۷۰ کامیون که توسط افراد به جاهای نامعلوم انتقال داده شده بود، توسط نیروی هوایی شناسایی و بازگردانده شد.

قتالی ادامه داد: ۸۰ درصد کامیون‌های باربری و خودروها با تلاش از منطقه آتش سوزی به صورت امن بیرون کشیده شد و ۱۵ درصد آنها در آتش سوختند.

وی یک‌بار دیگر با قدردانی از دولت ایران برای همکاری در مهار آتش سوزی، گفت که یکهزار و ۵۰۰ کامیون برای نجات از آتش سوزی به خاک ایران انتقال داده شده است.

آتش سوزی در اسلام قلعه بعد از ظهر روز شنبه رخ داد و مقامات افغان تاکنون آمار متفاوتی از خسارات این آتش سوزی ارائه کرده اند. هنوز میزان دقیق خسارات آن روشن نیست اما رئیس اتاق تجارت هرات افغانستان می‌گوید که صدها میلیون دلار به بخش خصوصی خسارت وارد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 475244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.