پذیرش ایده فناورانه سازمان پسماند سنندج در همایش بین‌المللی بهداشت ایران

کارشناس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از پذیرش ایده فناورانه راه اندازی نهاد تنظیم‌گر در حوزه مبادلات ضایعات و پسماندهای بازیافتی در چهارمین همایش بین المللی بهداشت محیط ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالله قوامی در این باره اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی تمامی فعالان و دست اندرکاران قانونی تفکیک و بازیافت پسماندها در کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع میزان تولید پسماندهای خشک به تفکیک جنس و نوع در سطح محلی، استانی و ملی، ایجاد سایت اینترنتی قیمت روز انواع پسماندها، عرضه کالاها یا مواد بازیافتی در بورس از مهم‌ترین مزایا اجرای این طرح است.

وی عنوان کرد: به منظور انجام امور و رفع دغدغه فعالان بخش خصوصی خدمات پسماند در بخش صنایع بازیافت و شهرداری‌های کشور به دنبال راهکاری نو در این خصوص بودیم.

کارشناس سازمان پسماند شهرداری سنندج تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت حال حاضر خرید و فروش، انتقال و بازیافت و پسماندهای خشک با اجرای طرح راه اندازی نهاد تنظیم گر جهت صدور بارنامه حمل و نقل پسماندهای خشک توسط سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور در قالب پایگاه داده‌ها (سایت اینترنتی) تهیه و ارائه شد.

وی افزود: اجرایی کردن ماده ۵ قانون و ماده ۱۶ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها در راستای امکان فعالیت گسترده استارت‌آپ ها و … به صورت مستقیم و ساماندهی صنف جمع آوری و خرید و فروش ضایعات، احداث شهرک بازیافت و... به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

قوامی خاطرنشان کرد: ممنوع کردن تردد کامیون‌های حمل پسماندهای خشک قابل بازیافت بدون به همراه داشتن بارنامه صادره از سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها و تحویل این نوع کالاها به اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیت دار و ناامن نمودن فضا برای افراد متخلف با همکاری و نظارت اتحادیه صنایع بازیافت ایران، پلیس راه و راهداری از طریق صدور بارنامه خواهد بود.

کارشناس سازمان پسماند شهرداری سنندج تصریح کرد: هر ایده پذیرفته شده باید توسط نماینده تیم و در زمان حداکثر دو دقیقه به صورت سخنرانی ارائه شود و زمان ارائه ایده در همایش روز ۱۳ اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

کد خبر 475223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.